PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sukces najemców to sukces deweloperów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 wrz 2013 12:49

Sukces najemców to sukces deweloperów

W dzisiejszych czasach jedną z najważniejszych kwestii dla deweloperów i zarządców powierzchni handlowej jest dbanie o właściwe relacje z najemcami oraz szybkie reagowanie na kryzysowe sytuacje – wynika z dyskusji, jaka miała miejsce w czasie sesji Ostrożnie i z wyczuciem – strategie rozwoju sieci handlowych w czasach kryzysu, która odbyła się w czasie Property Forum 2013.

REKLAMA

Publikacja przygotowana przez Propertynews.pl - Top 300 - zestawienie największych najemców centrów handlowych - wskazuje, że 2012 rok był kolejnym, trudnym okresem dla sieci handlowych w Polsce. Wiele z nich zakończyło ostatnie dwa lata na minusie. Współprowadząca debatę - Małgorzata Burzec-Lewandowska z portalu propertynews.pl - na wstępie zapytała panelistów o to, jak z ich perspektywy wygląda ten problem.

- Sytuacja jest nadal trudna - podkreślił Marek Noetzel, partner, Retail Department, Cushman & Wakefield Polska. - Kryzys, który rozpoczął się od sektora bankowego, wciąż jest odczuwalny w branży handlowej. Ceny podstawowego surowca, jakim jest bawełna, wzrosły w ostatnich latach o 100 procent. Właściciele sieci wiedzą, że ze względu na ograniczone możliwości finansowe klientów, nie mogą już podnosić cen, muszą natomiast obniżać marże. Nie mogą też liczyć na wsparcie finansowe banków, które przestały wierzyć w ten rynek. Zmuszone są więc bazować na kapitale własnym i wypracowanych przychodach. Stoją pod dużą presją kosztową - przyznał.

Mimo wszystko Marek Noetzel liczy na pewien wzrost w najbliższej przyszłości. W dłuższej perspektywie ma też nadzieję, że sytuacja ulegnie poprawie po wejściu Polski do strefy euro.

Lokalizacje nadal najważniejsze

O wynikach sprzedaży sieci handlowych decydują między innymi lokalizacje, które wybierają. W tym roku i w latach następnym przybędzie wiele nowych powierzchni handlowych, ale czy wszystkie będą gwarancją sukcesu sklepów, które w nich powstaną? - Wybór powierzchni w prestiżowych galeriach to podstawowy wymóg naszego kontrahenta - szwajcarskiego dystrybutora ekskluzywnych zegarków, który chce, aby jego marka była obecna tylko w najbardziej prestiżowych miejscach - wyjaśnił współwłaściciel firmy jubilerskiej Jubitom, Piotr Tomasiewicz.

Jak dodał, w przypadku nowych galerii potrzebny jest niekiedy rok lub półtora na wypracowanie satysfakcjonującego poziomu sprzedaży sklepów. - To także trzeba uwzględnić w kalkulacjach - podkreślił przedstawiciel Jubitomu.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA