PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Świadomi klienci stawiają przed firmami nowe wyzwania

  • Autor: Propertynews.pl
  • 28 kwi 2014 10:49

Pomimo spowolnienia gospodarczego, w minionym roku podatkowym, zakończonym w czerwcu 2013 r., wyniki sprzedaży 250 największych firm z sektora dóbr konsumpcyjnych przekroczyły 3,1 bln dol.

REKLAMA

Utrzymująca się popularność tabletów i smartfonów pozwoliła producentom elektroniki i komputerów niezmiennie utrzymać palmę pierwszeństwa w zestawieniu firm z branży dóbr konsumpcyjnych według osiągniętych przychodów. Globalizacja, Internet i rozwój technologiczny zrewolucjonizowały zachowania klientów, którzy są coraz bardziej świadomi swoich decyzji zakupowych. Autorzy raportu Deloitte "Global Powers of Consumer Products 2014" prognozują, że obecne ożywienie gospodarcze może wzbudzić aktywność firm z tego sektora i funduszy private equity na rynku M&A.

Globalne spowolnienie gospodarcze odbiło się wyraźnie na przychodach firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Średni wzrost w ostatnim zamkniętym roku podatkowym wyniósł 5,1 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 7 proc. Ponad 60 proc. firm, które znalazły się w zestawieniu (154 spośród 250) zanotowało wolniejszy wzrost przychodów niż rok wcześniej.

- Nie najlepiej na tym tle wygląda Ameryka Północna i Europa, gdzie wzrost wyniósł jedynie 4 proc. W przypadku Europy już drugi rok z rzędu jest to wynik poniżej średniej całego zestawienia. Nadzieję na rozwój i wzrost przychodów dają producentom rynki wschodzące. Afryka i Bliski Wschód (16,9 proc.), Ameryka Łacińska (16,8 proc.) oraz region Azji i Pacyfiku (5,6 proc.) wykazały się najwyższymi wzrostami - mówi Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.

Według autorów raportu, w 2014 roku wielu producentów dóbr konsumpcyjnych zainwestuje w rozwój e-commerce, umożliwiając zakupy klientom z całego świata. Aby sprostać presji konkurencyjnej firmy będą m.in. podejmowały działania takie jak: wprowadzenie globalnych łańcuchów dostaw, głębsze wejście na rynek internetowy oraz zwiększenie funduszy na pozyskanie informacji o oczekiwaniach i potrzebach klientów.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że ekspansja na rynkach wschodzących rodzi konieczność lepszego zrozumienia i dogłębnego poznania lokalnych kultur, aby lepiej dostosować swe produkty do wymagań klientów. Dziś konsumenci na całym świecie chcą być traktowani w sposób unikalny i spersonalizowany.

- Klient, który korzysta z Internetu i ma dostęp do technologii to klient trudny i wymagający, ponieważ ma możliwość wyboru spośród tysięcy produktów. Ma on również dostęp do informacji na ich temat, zarówno tych pozytywnych i negatywnych. Liczba osób dokonujących zakupów on-line wciąż będzie rosła. W ciągu najbliższych dwóch lat z 30 do 40 proc. wzrośnie w skali globalnej odsetek ludzi będących online. A tylko w tym roku, ludzie na całym świecie wydadzą ponad 1 bln $ na zakup technologicznych gadżetów, takich jak tablety i smartfony. Same inteligentne okulary, opaski sportowe oraz inteligentne zegarki zostaną sprzedane za kwotę 3 mld dol. - mówi Magdalena Jończak.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA