PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Świąteczne zakupy pod lupą. W tym roku rozsądek bierze górę

  • dlahandlu.pl
  • 12 gru 2017 13:47

Świąteczne zakupy pod lupą. W tym roku rozsądek bierze górę

Świąteczne prezenty są w coraz większym stopniu przemyślane. Coraz rzadziej są to zakupy na ostatnią chwilę, kiedy łapiemy cokolwiek. Teraz nabywcy analizują oferty, porównują, szukają inspiracji. Dla osób bardziej wymagających, które szukają przedmiotów wyjątkowych i nietuzinkowych, pomocne są strony contentowe, w tym np. blogi, na których produkty są rekomendowane przez ulubionych influencerów, a często towarzyszy temu specjalna zniżka, którą producent dołącza do współpracy – ocenia Awin.

REKLAMA

Owszem, szukamy też okazji cenowych i stąd popularność stron agregujących różne promocyjne oferty, tych z kuponami czy voucherów. W okazyjnych zakupach pomaga fakt, iż sezonowe wyprzedaże w wielu sklepach startują jeszcze przed świętami, a także akcje takie jak „Dzień Darmowej Dostawy”, które w niektórych sklepach są rozszerzane poza 5 grudnia.

Planowanie Świąt sprawia, że grudzień pochłania większy niż przeciętny miesięczny budżet i znacznie aktywizuje nas jako nabywców. Nieodłącznym elementem przygotowań jest bowiem zakup prezentów dla bliskich i znajomych. Coraz częściej szukamy podarunków w sieci. Z obserwacji Awin, sieci reklamy efektywnościowej, wynika, że coraz częściej zakupy robimy z wyprzedzeniem, a nie na „ostatnią chwilę”.

Dane Awin, odnoszące się do różnej kategorii reklamodawców i porównujące średnią wielkość koszyka zakupowego pokazują, że więcej wydajemy w listopadzie. Eksperci podkreślają jednak, iż duży wpływ na taki wynik ma Black Friday. Wystarczy wspomnieć, że w 2016r. w Polsce tylko ten jeden dzień odpowiadał za 8% sprzedaży w listopadzie, a zestawiając go z innymi piątkami tego miesiąca, Czarny Piątek odpowiadał za ponad połowę wygenerowanej sprzedaży. 

- Szczyt sprzedaży mamy obecnie już pod koniec listopada, ze względu na Black Friday, a właściwie cały Cyber Weekend. W Stanach Zjednoczonych, skąd wywodzi się to zjawisko, Czarny Piątek rozpoczyna okres zakupów przedświątecznych i tak zaczyna być i u nas. Wiele osób w ramach promocyjnych ofert na Black Friday szuka już prezentów gwiazdkowych – komentuje Patrycja Ścisłowska, Head of Business Development Awin. - Po tym wydarzeniu, w końcówce listopada i przez cały grudzień, skala jest mniej więcej stała, chociaż zdarzają się dni, gdy transakcji jest więcej. Zazwyczaj jest to związane z kolejnymi ofertami promocyjnymi – dodaje.

Zaletą zakupów w sieci jest mnogość ofert w jednym miejscu i wygoda, ponieważ można przejrzeć propozycje siedząc wygodnie we własnym fotelu. Ogromną rolę gra też cena, gdyż często ten sam produkt w sklepie online będzie tańszy, niż w jego stacjonarnym odpowiedniku. Pułapką może być jednak dosyć istotny element zakupów online, a więc dostarczenie zamówienia. Okres przedświąteczny charakteryzuje wydłużony czas dostawy, co wynika z większej liczby realizowanych przesyłek (zarówno po stronie magazynów, które muszą je przygotować do dystrybucji, jak i po stronie dostarczających je firm kurierskich, dla których święta także są gorącym okresem). Obecnie jednak większość sklepów informuje na swoich stronach o dłuższym czasie dostawy, zaznaczając przy tym do kiedy należy złożyć zamówienie, aby otrzymać je przed Wigilią.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.