PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Świąteczny sezon zakupowy w USA daleki od rekordów

  • Autor: PAP
  • 27 gru 2016 16:19

Świąteczny sezon zakupowy w USA daleki od rekordów Fot. Fotolia

Świąteczny sezon zakupowy w USA traci na sile. Ma to odzwierciedlenie w wynikach tegorocznej sprzedaży, której wartość spadła, jak szacuje AP, o 70 mld dolarów w porównaniu z zeszłym rokiem.

REKLAMA

Jak podaje agencja AP, w listopadzie i grudniu sprzedaż w amerykańskich sklepach stacjonarnych spadła do niespełna 21 proc. rocznej sprzedaży detalicznej, z ponad 25 proc. w okresie rekordowego szczytu. Według ekspertów tendencja spadkowa będzie się nasilać. Jak ocenił Micheal Niemira z Retail Economist różnica ta przełożyłaby się na zakupy o wartości 70 mld dolarów w porównaniu z zeszłym rokiem.

Agencja AP sugeruje, że przyczyną spadku jest fakt, iż klienci nie czekają do ostatniej chwili z kupnem "dużych prezentów świątecznych", ale zaczynają zakupy pod choinkę wiele miesięcy wcześniej. Ma to związek m.in. z polityką sprzedawców, którzy oferują duże promocje również w ciągu roku, poza sezonem świątecznym.

Wielu Amerykanów nadal rusza w wyścig po sklepach w poszukiwaniu świątecznych okazji następnego dnia po Święcie Dziękczynienia - czyli w okresie, gdy sklepy tradycyjnie oferują jedne z największych promocji i zniżek w roku (chodzi m.in. o tzw. czarny piątek, obchodzony w ostatni piątek listopada oraz jego odpowiednik w e-sklepach, czyli cyber poniedziałek, który przypada po "czarnym piątku"). Jednak, jak podkreślają eksperci cytowani przez AP, rozpoczynająca się tuż przed świętami gorączka zakupów nie wpływa już na wyniki sprzedaży w takim stopniu, jak np. w latach 90. ubiegłego wieku.

"To przestał być już wyłącznie sezonowy interes. Stał się dla klientów całoroczną inwestycją" - ocenił cytowany przez AP Marshal Cohen z firmy badawczej NPD Group Inc. Według niego handlowcy muszą przyciągać klientów nie tylko na początku i pod koniec sezonu świątecznego, jak to czynili do niedawna, ale przez cały rok.

Znajduje to odzwierciedlenie w stosowanej przez amerykańskich handlowców polityce sprzedaży. Jak zauważa AP, sklepy oferują zniżki przez cały rok na towary takie, jak telewizory czy sprzęt gospodarstwa domowego, co sprawia, że przeceny przedświąteczne stały się dla klientów mniej atrakcyjne. Według firmy doradczej Deloitte LLP w tym roku 30 proc. klientów nastawiało się na zakup "dużych prezentów" pod choinkę na świątecznych wyprzedażach, w porównaniu z 35 proc. w roku ubiegłym. Zdaniem wiceprezesa Deloitte Roda Sidesa, nabywcy nie wstrzymują się już z wydatkami do ostatniej chwili w nadziei, że uda im okazyjnie kupić wszystkie prezenty, jakimi planują obdarować najbliższych.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.