PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Świetlana przyszłość dla polskiej branży fitness

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 lut 2013 14:17

Świetlana przyszłość dla polskiej branży fitness

Polską branże fitness czeka w najbliższych latach solidny rozwój. - Ma w sobie olbrzymi, ale niewykorzystany dotąd potencjał - uważa Sebastian Gazda, prezes spółki Star Fitness S.A.

REKLAMA

W tym momencie w Polsce regularni ćwiczy około 14 proc. społeczeństwa. Tymczasem unijna średnia to około 40 proc. To, zdaniem specjalistów, jest głównym czynnikiem, który umożliwia rozwój branży.

Obecnie globalna wartość branży wynosi na ponad 70 miliardów dolarów. Najwięcej z rynku czerpie Wielka Brytania (5,9 mld) i Niemcy (5,2 mld). Fitness w Polsce jest branżą wschodzącą, a przez to rozwojową. IHRSA szacuje, że roczne przychody z tego biznesu w Polsce to 430 miliony dolarów.

Według szacunków firmy Star Fitness S.A., część dystrybucyjna (dostawcy sprzętu do klubów fitness) warta była w 2012 roku około 80 mln złotych, a konsumencka (kluby fitness i ich członkowie) ponad 2,3 mld. Firma z Poznania zanotowała w tym czasie przychody na poziomie ponad 9 milionów złotych, a zysk wyniósł blisko 1 mln zł.

- Przyszły rok będzie jeszcze bardziej perspektywiczny. Spodziewamy się wzrostu zarówno w sektorze biznesowym, jak i detalicznym. Może on wynieść nawet 10-20%. Inwestorzy nie boją się także kryzysu na rynku. Ze względu na to, że branża w kraju dopiero zaczyna się rozwijać, nie był on odczuwalny. Powstaje coraz więcej klubów fitness, rośnie też świadomość Polaków w kwestii ruchu i zdrowego stylu życia. Fitness to, obok e-commerce, jedna z najbardziej rozwojowych branży na naszym rynku - uważa Sebastian Gazda.

W tym roku przychody ze sprzedaży Star Fitness wzrosły o 100 proc. - Przyszły rok będzie mniej dynamiczny niż poprzedni w segmencie B2B, natomiast w sektorze detalicznym planowany jest znaczny wzrost. Spodziewamy się inwestycji w kluby fitness o średniej wielkości, które będą szukały kompleksowych rozwiązań - zarówno sprzętowych, marketingowych, jak i szkoleniowych. Branża rozwijać się będzie nie tylko pod względem ilości obiektów i rynku, ale także merytorycznie. Planowane są liczne eventy, konferencje czy szkolenia dla kadry zarządzającej i instruktorskiej wzorowane na zachodnich standardach, z wykorzystaniem „know-how" największych graczy w branży - dodaje Gazda.

Stworzenie nowego klubu fitness to koszt około 1 mln złotych. Wartość inwestycji w sprzęt na mkw. to kwota 450 do 950 zł. Przy klubie o średniej wielkości np. 500 metrów daje kwotę od 225 000 do 475 000 zł (tylko wyposażenie w sprzęt fitness, które stanowi nawet 60 proc. wydatków).

 

  • malek 2013-05-19 23:31:05
    Pan Sebastian żyje w innym świecie. Specjalista jak sam mówi z ok. 10 proc. udziałem w rynku sprzedaży maszyn fitness i ok. 11 proc. poziomem zysku ma świetlaną przyszłość. Po wzroście o 100 proc. w ubiegłym roku 5 mln obrotu, hmm. Co więc powiedzieć Inwestorom, którzy zasilają Pana Sebastiana kupując Jego akcje? Nic tylko wykorzystywać know-how największych graczy na rynku.
  • Malkontent 2013-02-19 11:19:33
    W dobie wszech obecnie panującego kryzysu aż miło się czyta takie pokrzepiające serce newsy. Naprawdę. Ale Panie Sebastianie porównując kraje zachodnie z naszą kochaną Polską - ich średnie zarobki, czas pracy. Mieszkańcy mają kiedy uczestniczyć w fitnessie i jest ich na ten luksus stać. A u nas - 2 etaty i coś dodatkowego i wystarczy na spłatę raty kredytu i drobne wydatki. Jakoś nie widzę tego rozwoju w takich różowych barwach.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA