PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Szef sieci Biedronka: Ciągle widzimy dużo miejsca na nasze sklepy

  • www.portalspozywczy.pl
  • 11 mar 2013 18:45

Szef sieci Biedronka: Ciągle widzimy dużo miejsca na nasze sklepy

Przed laty myśleliśmy, że granicą rozwoju dla sieci Biedronka będzie liczba około 2 tys. sklepów, tymczasem w październiku ubiegłego roku otworzyliśmy dwutysięczny sklep i nic się nie zmieniło, ciągle widzimy dużo miejsca na nasze sklepy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.

REKLAMA

Polski rynek handlowy ma duży potencjał rozwoju?
Ubiegły rok był dla rynku detalicznego bardzo trudny. Mimo, że odnotowaliśmy w Polsce wzrost sprzedaży detalicznej, to był on zdecydowanie niższy w porównaniu do lat poprzednich - sięgnął jedynie 2 proc. Niezależnie od tego, jestem pewien, że sprzedaż w Polsce nadal będzie rosła. Ten rynek ma i będzie miał przed sobą duże perspektywy. Ludzie nie przestaną kupować, a tym bardziej kupować żywności. Oczywiście będą się zmieniać kanały sprzedaży. Sklepy tradycyjne i handel nowoczesny uzupełnia rozwijająca się sprzedaż internetowa, coraz częściej realizowana z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.

Warto zauważyć, że Polska jest wyjątkiem w Europie jeśli chodzi o strukturę handlu detalicznego. Handel tradycyjny w Polsce ma duży udział w rynku, wynoszący obecnie około 47 proc. rynku. To bardzo dużo w porównaniu z Czechami, gdzie handel nowoczesny ma 75 proc. rynku, czy Niemcami gdzie sieci handlowe mają 80 proc. rynku. To pokazuje ogromny potencjał rozwoju na polskim rynku dla nowoczesnych sieci handlowych, takich jak Biedronka.
(...)

Czy jest jakaś granica, na której zatrzyma się rozwój sieci dyskontów w Polsce - mówiło się o 4,5 tys. sklepów, teraz jest ich ok. 3 tys.?
Trudno wyznaczać granicę rozwoju dla sklepów dyskontowych, gdy zaciera się różnica między dyskontami, a supermarketami. Supermarkety wprowadzają marki własne i ograniczają asortyment, co powoduje, że są bardziej dyskontowe, a dyskonty wprowadzają produkty świeże i coraz bardziej przypominają supermarkety. Poza tym klient nie bardzo widzi różnicę między jednym konceptem a drugim, po prostu szuka dla siebie najlepszych rozwiązań. Trudno więc powiedzieć, czy liczba 4,5 tys. sklepów to liczba ostateczna. Przed laty myśleliśmy, że granicą rozwoju dla sieci Biedronka będzie liczba około 2 tys. sklepów, tymczasem w październiku ubiegłego roku otworzyliśmy dwutysięczny sklep i nic się nie zmieniło, ciągle widzimy dużo miejsca na nasze sklepy. Sądzę, że podobną sytuację będziemy mieli, kiedy otworzymy sklep nr 3000. Wciąż pozostaną miejsca, gdzie będą mogły powstać nasze placówki. Warto przypomnieć, że działają już w 800 miejscowościach, od dużych aglomeracji po małe miejscowości.

  • Pani ze Wsi 2015-04-21 06:53:48
    Bardzo by się przydała Biedronka w mniejszych miejscowościach o tym ludzie marzą. Może te marzenia się kiedyś spełnią :-)


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA