PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Szybko rośnie liczba użytkowników kart zbliżeniowych w Polsce. Prawie o 30 proc. w skali roku

  • wnp.pl
  • 25 cze 2014 15:19

Szybko rośnie liczba użytkowników kart zbliżeniowych w Polsce. Prawie o 30 proc. w skali roku

W Polsce bankowość internetowa staje się coraz bardziej popularna, a Polacy coraz śmielej korzystają z technologicznych nowinek. – W płatnościach zbliżeniowych jesteśmy europejskim liderem – przekonuje Dariusz Widawski, dyrektor w Związku Banków Polskich.

REKLAMA

Już 22,4 mln Polaków ma konta umożliwiające korzystanie z usług bankowości internetowej i ponad połowa (56 proc.) aktywnie z tej możliwości korzysta - wynika z cokwartalnego raportu ZBP dot. bankowości internetowej i płatności bezgotówkowych NetB@nk. Liczba klientów bankowości internetowej rośnie - tylko w ciągu pierwszego kwartału wzrosła o 2,6 proc., w stosunku do ubiegłego roku - o 10 proc. Znacznie szybciej - bo o 12 proc. w ujęciu rocznym wzrosła liczba klientów, którzy aktywnie korzystają z kont internetowych - tzn. przynajmniej raz w miesiącu logowało się do serwisu w swoim banku. - Oznacza to, że stopniowo coraz więcej osób, które do tej pory nie korzystały z bankowości internetowej a miały taką możliwość przekonuje się do tego rozwiązania - stwierdził Dariusz Widawski. Coraz aktywniej z tej formy bankowości korzystają przedsiębiorcy - liczba klientów bankowości internetowej zbliżyła się do 2 mln.

Rośnie także liczba kart płatniczych - na koniec pierwszego kwartału liczba kart debetowych osiągnęła 28,3 mln szt. Co było stosunkowo niewielkim wzrostem, znacznie bardziej dynamicznie rośnie liczba kart z funkcjami zbliżeniowymi - 4,5 proc. w ciągu kwartału i prawie 30 proc. w skali roku - obecnie ich liczba szanowana jest na 20,9 mln. Jak podkreśla Dariusz Widawski pod względem liczby transakcji zbliżeniowych jesteśmy europejskim liderem. Sprzyja temu również rozwój infrastruktury - w ciągu roku liczba terminali z funkcją zbliżeniową wzrosła ze 120 tys do 189 tys, co stanowi 57 proc. ogólnej liczby terminali.

Bardzo dynamiczny wzrost zarówno liczby kart, jak i terminali zbliżeniowych jasno wskazuje na rosnącą popularność tej szybkiej i bezpiecznej metody płatności. Szczególnie wartym odnotowania jest szczególnie szybki wzrost liczby punktów sprzedaży akceptujących płatności zbliżeniowe. Wskazuje to, że akceptanci dostrzegają zarówno realne korzyści tej metody akceptacji, jak również potrzebę wynikającą z popytu klientów na taką metodę płatności - zwraca uwagę ZBP w swoim raporcie, dodając że także dzięki takim technologiom obrót bezgotówkowy staje się coraz powszechniejszy.
Barierą w jeszcze szerszym korzystaniu z usług bankowości internetowej i mobilnej jest jednak wciąż brak wiedzy i umiejętności - na co zwraca uwagę 50 proc. ankietowanych w raporcie. W następnej kolejności plasuje się przyzwyczajenie do odwiedzania oddziałów (49 proc.), niechęć do nowości (47 proc.) i poczucie braku bezpieczeństwa na co wskazuje 43 proc.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.