PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Szybkość funkcjonowania e-sklepu kluczowa dla jego sukcesu

  • dlahandlu.pl
  • 29 kwi 2014 09:50

Według badań zespołu vouchercloud.pl, 3 sekundy wyznaczają granicę cierpliwości znacznej liczby internautów. Tylko 43 proc. użytkowników pozostanie na wolno ładującej się stronie po upłynięciu 3 sekund. Ale u 4/5 z nich pozostawi ona niesmak i postanowienie, że nie odwiedzą w przyszłości tej witryny. Szybkość działania strony można więc uznać za chrzest bojowy dla e-sklepu.

REKLAMA

Najliczniejszą grupę, pod względem przyswajania informacji stanowią wzrokowcy, blisko 93 proc. osób wiąże atrakcyjność e-sklepu z wyeksponowaniem jego asortymentu. Konsumentowi wystarczy 90-sekundowy rzut oka na produkt, aby zdecydował, czy warto się nim zainteresować. Odpowiednia prezentacja towaru, dzięki której można go obejrzeć z wielu perspektyw, zwiększa wskaźnik sprzedaży o ponad połowę.

Z drugiej jednak strony, znaczny odsetek zwrotów, bo na poziomie 25 proc., spowodowanych jest rozminięciem się oczekiwań konsumentów co do produktu z rzeczywistością. Dla niemal 1/3 klientów e-sklepów mocnym argumentem skłaniającym do zakupu towaru jest jego prezentacja w formie filmów. Video z produktem w roli głównej przekonało ok. 57 proc. Amerykanów do zaufania danemu sprzedawcy online.

Badając e-konsumentów, interesujące wydają się także przyczyny porzucenia przez nich koszyka. Najwięcej, bo aż 41 proc. osób rezygnuje z zakupów, kiedy dowiaduje się o ukrytych kosztach. Inną przeszkodą w dokończeniu transakcji, którą wskazało nieco mniej niż 1/3 klientów, jest konieczność utworzenia konta w sklepie. Pozostali porzucają koszyk np. z uwagi na zbyt długi czas procesu zakupowego, niejednoznaczne zasady dostawy lub brak możliwości kontaktu telefonicznego z e-sklepem. Co ciekawe, najbardziej skłonni do porzucania koszyka są mężczyźni oraz osoby z przedziału wiekowego od 25 do 44 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA