PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Szybkość funkcjonowania e-sklepu kluczowa dla jego sukcesu

  • dlahandlu.pl
  • 29 kwi 2014 09:50

Według badań zespołu vouchercloud.pl, 3 sekundy wyznaczają granicę cierpliwości znacznej liczby internautów. Tylko 43 proc. użytkowników pozostanie na wolno ładującej się stronie po upłynięciu 3 sekund. Ale u 4/5 z nich pozostawi ona niesmak i postanowienie, że nie odwiedzą w przyszłości tej witryny. Szybkość działania strony można więc uznać za chrzest bojowy dla e-sklepu.

REKLAMA

Najliczniejszą grupę, pod względem przyswajania informacji stanowią wzrokowcy, blisko 93 proc. osób wiąże atrakcyjność e-sklepu z wyeksponowaniem jego asortymentu. Konsumentowi wystarczy 90-sekundowy rzut oka na produkt, aby zdecydował, czy warto się nim zainteresować. Odpowiednia prezentacja towaru, dzięki której można go obejrzeć z wielu perspektyw, zwiększa wskaźnik sprzedaży o ponad połowę.

Z drugiej jednak strony, znaczny odsetek zwrotów, bo na poziomie 25 proc., spowodowanych jest rozminięciem się oczekiwań konsumentów co do produktu z rzeczywistością. Dla niemal 1/3 klientów e-sklepów mocnym argumentem skłaniającym do zakupu towaru jest jego prezentacja w formie filmów. Video z produktem w roli głównej przekonało ok. 57 proc. Amerykanów do zaufania danemu sprzedawcy online.

Badając e-konsumentów, interesujące wydają się także przyczyny porzucenia przez nich koszyka. Najwięcej, bo aż 41 proc. osób rezygnuje z zakupów, kiedy dowiaduje się o ukrytych kosztach. Inną przeszkodą w dokończeniu transakcji, którą wskazało nieco mniej niż 1/3 klientów, jest konieczność utworzenia konta w sklepie. Pozostali porzucają koszyk np. z uwagi na zbyt długi czas procesu zakupowego, niejednoznaczne zasady dostawy lub brak możliwości kontaktu telefonicznego z e-sklepem. Co ciekawe, najbardziej skłonni do porzucania koszyka są mężczyźni oraz osoby z przedziału wiekowego od 25 do 44 lat.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA