PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tam, gdzie online staje się offline, czyli logistyka w e-sklepie

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 wrz 2017 12:50

Tam, gdzie online staje się offline, czyli logistyka w e-sklepie Fot. Fotolia

Najczęściej e-sklepy udostępniają kupującym jedynie dwie metody dostawy. Klienci najchętniej wybierają kuriera, ale wciąż mocno trzymają się listy polecone - wynika z danych platformy Shoper.

REKLAMA

Najczęściej e-sklepy udostępniają kupującym jedynie dwie metody dostawy. Klienci najchętniej wybierają kuriera, ale wciąż mocno trzymają się listy polecone - wynika z danych platformy Shoper.
Choć w sklepie internetowym proces zakupowy odbywa się online, o satysfakcji klienta decyduje jego offline’owe doświadczenie z produktem. Szybka i tania dostawa jest coraz ważniejszym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowej przez e-klienta. W logistykę i dystrybucję inwestują duże podmioty, wystarczy przytoczyć przykład nowych, nowoczesnych magazynów Amazonu, Wallmartu czy Zalando. W kierunku własnych usług transportowych zmierza prawdopodobnie również Allegro.

Mniejsi sprzedawcy szukają sposobów na optymalizację logistyki w sklepie. Sprzedają m.in. w modelu dropshippingowym, w którym magazynowanie i wysyłanie zamówień przerzucone jest na hurtownię lub korzystają z dostosowanych do nich magazynów wynajmowanych na metry. Wprowadzają także różne metody dostawy.

Dostępne metody dostawy

Platforma Shoper sprawdziła, jak e-sklepy dostosowują systemy dostaw do potrzeb klientów. Według danych pochodzących z ponad 10 tys. sklepów, kupujący w internecie najczęściej muszą wybierać spośród dwóch metod dostawy. Tyle opcji udostępnia największa część, bo 23 proc. sklepów. Nadal co piąty sprzedawca nie pozostawia wyboru kupującym, oferując tylko jeden sposób dostawy. Ta grupa sklepów od lat maleje, ale bardzo powoli - w porównaniu do zeszłego roku jedynie o 1 punkt procentowy. Porównywalna część sklepów umożliwia dostarczenie zamówienia trzema metodami. 14 proc. sklepów proponuje klientom cztery metody dostawy, 8 proc. - pięć, a 15 proc. - sześć lub więcej.

Nie każda branża musi oferować ich aż tyle. W przypadku dystrybucji produktów cyfrowych sklep korzysta jedynie z przesyłki elektronicznej. Sklepy z meblami często oferują tylko własny transport przystosowany do przesyłek wielkogabarytowych. Jednak znacznie częściej konsumenci kupują produkty fizyczne i chcą mieć wybór nie tylko przy decyzji o sposobie dostawy, ale nawet jeśli chodzi o firmę dostarczającą zamówienie.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.