PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tam, gdzie online staje się offline, czyli logistyka w e-sklepie

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 wrz 2017 12:50

Tam, gdzie online staje się offline, czyli logistyka w e-sklepie Fot. Fotolia

Najczęściej e-sklepy udostępniają kupującym jedynie dwie metody dostawy. Klienci najchętniej wybierają kuriera, ale wciąż mocno trzymają się listy polecone - wynika z danych platformy Shoper.

REKLAMA

Najczęściej e-sklepy udostępniają kupującym jedynie dwie metody dostawy. Klienci najchętniej wybierają kuriera, ale wciąż mocno trzymają się listy polecone - wynika z danych platformy Shoper.
Choć w sklepie internetowym proces zakupowy odbywa się online, o satysfakcji klienta decyduje jego offline’owe doświadczenie z produktem. Szybka i tania dostawa jest coraz ważniejszym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowej przez e-klienta. W logistykę i dystrybucję inwestują duże podmioty, wystarczy przytoczyć przykład nowych, nowoczesnych magazynów Amazonu, Wallmartu czy Zalando. W kierunku własnych usług transportowych zmierza prawdopodobnie również Allegro.

Mniejsi sprzedawcy szukają sposobów na optymalizację logistyki w sklepie. Sprzedają m.in. w modelu dropshippingowym, w którym magazynowanie i wysyłanie zamówień przerzucone jest na hurtownię lub korzystają z dostosowanych do nich magazynów wynajmowanych na metry. Wprowadzają także różne metody dostawy.

Dostępne metody dostawy

Platforma Shoper sprawdziła, jak e-sklepy dostosowują systemy dostaw do potrzeb klientów. Według danych pochodzących z ponad 10 tys. sklepów, kupujący w internecie najczęściej muszą wybierać spośród dwóch metod dostawy. Tyle opcji udostępnia największa część, bo 23 proc. sklepów. Nadal co piąty sprzedawca nie pozostawia wyboru kupującym, oferując tylko jeden sposób dostawy. Ta grupa sklepów od lat maleje, ale bardzo powoli - w porównaniu do zeszłego roku jedynie o 1 punkt procentowy. Porównywalna część sklepów umożliwia dostarczenie zamówienia trzema metodami. 14 proc. sklepów proponuje klientom cztery metody dostawy, 8 proc. - pięć, a 15 proc. - sześć lub więcej.

Nie każda branża musi oferować ich aż tyle. W przypadku dystrybucji produktów cyfrowych sklep korzysta jedynie z przesyłki elektronicznej. Sklepy z meblami często oferują tylko własny transport przystosowany do przesyłek wielkogabarytowych. Jednak znacznie częściej konsumenci kupują produkty fizyczne i chcą mieć wybór nie tylko przy decyzji o sposobie dostawy, ale nawet jeśli chodzi o firmę dostarczającą zamówienie.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA