PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Technologiczne nowinki zrewolucjonizują branżę handlową

  • Autor: Propertynews.pl
  • 10 lip 2014 15:02

Technologiczne nowinki zrewolucjonizują branżę handlową

Zdaniem Kamila Górala, dyrektora Centrum Rozwoju Biznesu Comarch ERP i Sebastiana Ozdoby, dyrektora Centrum Produkcji E-commerce w Comarchu trzy główne trendy, które w najbliższej przyszłości zmienią obraz handlu detalicznego to: system nawigacji po sklepie i przesyłania spersonalizowanych komunikatów promocyjnych, analiza danych dotyczących zachowań klientów oraz angażowanie konsumentów w programy lojalnościowe oparte na grach związanych z daną marką czy detalistą.

REKLAMA

Beacon to mały czujnik, który wymienia informacje z telefonem komórkowym z wgraną na niego aplikacją. System działa w oparciu o technologię Bluetooth 4.0. Dzięki temu czujnik geolokalizuje klienta, wysyła na ekran jego telefonu informacje o tym, gdzie może on znaleźć poszukiwany towar, gdzie zostały zorganizowane promocje. W zamian za przesłanie spersonalizowanej oferty telefon rejestruje informacje, na co zwracaliśmy uwagę w sklepie, jakimi alejkami przechodziliśmy, co kupiliśmy, przy jakich półkach wahaliśmy się lub zatrzymaliśmy się na dłużej. Dodatkowo dzięki pracom, jakie prowadzą obecnie operatorzy systemów płatniczych w przyszłości po zeskanowaniu metki (kodu kreskowego) i zaakceptowaniu zakupu przez użytkownika nastąpi przelew pieniędzy na konto sklepu z tego samego telefonu. Wychodząc z zakupów nie będziemy zatem korzystali z pomocy kasjera, ale obsłużymy się sami przy pomocy telefonu.

Zdaniem ekspertów Comarchu drugim trendem, który wpłynie na przenikanie się handlu stacjonarnego i internetowego będzie lepsze wykorzystanie danych agregowanych w ramach systemu big data. Póki co system ten zbiera tak duże ilości danych, że problemem jest ich sortowanie według właściwych filtrów. Moment, w którym dane o klientach będą miały szansę przełożyć się na podniesienie sprzedaży sieci detalicznych, nadejdzie, gdy wyodrębnione zostaną istotne wskaźniki stymulujące zachowania zakupowe konsumentów. Pozwolą one wówczas na trafienie do klienta z odpowiednimi komunikatami marketingowymi, stworzonymi w oparciu o historię jego zakupów, dotychczas odwiedzane placówki, podatność na specyficzne formy promocji, płeć, wiek, zainteresowania, itp., tak jak się dzieje to obecnie w internecie.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA