PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco będzie najszybciej rosnącą siecią handlową

  • Autor: Portalspozywczy.pl
  • 15 mar 2012 10:31

Według analiz IGD brytyjska sieć Tesco, z roczną stopą wzrostu (CAGR - liczony na podstawie prognoz wzrostu sprzedaży) na poziomie 6,8 proc., będzie w latach 2011/15 najszybciej rozwijającym się operatorem spożywczym wśród największych sieci handlowych na świecie, wyprzedzając Metro AG, Wal-Mart oraz Carrefour.

REKLAMA

Mimo że Tesco jest najszybciej rozwijającą się siecią, Wal-Mart nadal będzie największym globalnym detalistą o obrotach wynoszących 386,721 mld euro w 2015 roku (CAGR wynosi 4,85 proc.). Jest to niemal trzykrotna wartość sprzedaży Carrefour - 133,984 mld euro w tym samym okresie (4,21 proc. CAGR), podczas gdy obroty Tesco będą wynosić ok. 98,29 mld euro, a Metro AG - 81,12 mld euro (CAGR = 5,03 proc.).

- Kluczem do wzrostu dla tych globalnych detalistów będzie obecność na właściwych rynkach w odpowiednim czasie. Sieci te w coraz większym stopniu polegają na rynkach wschodzących, aby utrzymać silny wzrost. Sprzedaż za granicą będzie napędzana przez choćby takie rynki, jak Chiny, Ameryka Łacińska, Turcja i Indonezja. Handlowi giganci przewidują osiągnąć dwucyfrowy wzrost w wielu z nich w ciągu najbliższych trzech lat - powiedziała Joanne Denney-Finch, dyrektor zarządzająca IGD.

Jak czytamy w raporcie, Tesco będzie rozwijało się na rynku rodzimym poprzez ponowne skupienie się na jakości, poprawie serwisu i obniżeniu cen. Na rynkach międzynarodowych kluczowym elementem w strategii wzrostu Tesco będą działania, które przyniosły już sukces koncepcji w Wielkiej Brytanii, takich jak sklepy typu Express czy program Clubcard.

Silne międzynarodowe perspektywy rozwoju ma także sieć Wal-Mart. Firma będzie nadal rozwijać swoją globalną strategię e-commerce. Powołano nawet nowy globalny zespół w celu zbudowania lojalności konsumentów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Międzynarodowy rozwój będzie także kluczem do sukcesu Metro AG.

Czwarty z gigantów - francuski Carrefour - ma nowego prezesa, Georgesa Plassata, który ma poprowadzić sieć do zwiększenia sprzedży, poprzez wspieranie krajowego wzrostu z większym naciskiem na cenę. 

Więcej: www.portalspozywczy.pl

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA