PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco czekają radykalne zmiany?

  • Autor: dlahandlu.pl/ Financial Times
  • 28 lip 2014 15:50

Jak uważa Bruno Monteyne, analityk Bernstein, Tesco po zmianie na stanowisku prezesa mogłoby zdecydować się na radykalny plan, oznaczający rozdzielenie biznesu w Wielkiej Brytanii - czytamy w Financial Times.

REKLAMA

Sieć mogłaby operować mocno dyskontowymi sklepami w regionach, gdzie najważniejsza dla klientów jest cena, natomiast w miejscach, gdzie konsumenci są bardziej zamożni, stawiać na placówki z produktami w wyższych cenach, "ponieważ przeciętny rosyjski bankowiec z centrum Londynu nie potrzebuje niskich cen". W ten sposób Tesco zmniejszyłoby zagrożenie ze strony niemieckich dyskontów, takich jak Aldi i Lidl, podobnie jak uczyniło to w latach 90., gdy zdecydowało się na wprowadzenie marki Value.

Monteyne uważa, że Tesco pod nowymi rządami zacznie wracać do swoich korzeni. Oznacza to zaprzestanie marnowania nakładów na inwestycje na przykład w rozwój tabletu Hudl, a skupienie się na fundamentach: przede wszystkim ofercie spożywczej. Zdaniem analityka, Tesco może rozważyć zmniejszenie obecności w niektórych krajach, można się też spodziewać, że sieć sprzeda cztery firmowe samoloty. Cięcia mogą dotknąć nawet karty lojalnościowej Clubcard i Tesco Bank.

Przypomnijmy, od października 2014 r. nowym prezesem Tesco będzie Dave Lewis (poprzednio pracował w koncernie Unilever), który zastąpi na tym stanowisku Philipa Clarke'a. Rozpoczęty przez Clarke'a ok. 20 miesiecy temu proces odbudowy Tesco zakładał m.in. odnowienie i przemodelowanie największych sklepów, w celu uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla klienta.

Oprócz tego poprawiony miał zostać wachlarz produktów żywnościowych, jak również rozwijany miał być program dla posiadaczy kart zniżkowych Clubcard. Strategia Clarke'a dla Tesco zakładała także rozwój sprzedaży on-line, w tym usługi Click & Collect. W lutym 2014 r. Tesco poinformowało dodatkowo o planach przeznaczenia 200 mln funtów brytyjskich na obniżki cen swoich produktów, aby odpowiedzieć na szybki rozwój dyskontów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA