PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco na minusie w Polsce

  • www.portalspozywczy.pl
  • 17 kwi 2013 09:35

Tesco na minusie w Polsce

Grupa Tesco zanotowała w roku fiskalnym 2012/2013 72,4 mld GBP przychodów, co oznacza wzrost o 1,3 proc. Natomiast sprzedaż porównywalna, nie licząc stacji paliw, spadła o 0,9 proc. W Polsce, sprzedaż like-for-like obniżyła się aż o 3 proc.

REKLAMA

W pierwszym półroczu roku 2012/2013, zakończonym 23 lutego 2013 roku, sprzedaż porównywalna (a więc nie licząc nowych otwarć), w Polsce wzrosła o 2,2 proc., jednak w drugim półroczu spadła aż o 8 proc. Najsilniejszy spadek (o 8,3 proc.), dotyczył czwartego kwartału.

Dla porównania, w całej Europie sprzedaż porównywalna Tesco spadła o 2,3 proc. w roku 2012/2013. Natomiast sprzedaż ogółem spadła w tym czasie w Europie o 4,9 proc., pomimo wzrostu o 2,6 proc. w samej Wielkiej Brytanii.

- Nasz plan „Budujemy lepsze Tesco" jest na dobrej drodze realizacji. Jestem szczególnie zadowolony z dobrych wyników w Wielkiej Brytanii - powiedział Philip Clarke, prezes Grupy Tesco. - Obraliśmy właściwa strategię, spodziewamy się rzeczywistych, zrównoważonych zysków oraz długoterminowego wzrostu firmy dla akcjonariuszy - dodał.

Prezes podkreślił, że spółka musiała także zmierzyć się z wyzwaniami, które wpłynęły na wyniki, szczególnie w Europie.
Grupa osiągnęła zysk przez opodatkowaniem na poziomie 3,5 mld GBP, co oznacza spadek o 14,5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA