PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco notuje wzrosty

  • dlahandlu.pl
  • 11 sty 2018 15:25

Tesco notuje wzrosty Fot. mat. pras.

Tesco odnotowało wzrost sprzedaży LfL o 2,2 proc. w Wielkiej Brytanii i Irlandii w okresie obejmującym 19 tygodni, zakończonym w dniu 6 stycznia. W Europie Środkowej odnotowano wzrost sprzedaży LfL o 0,6 proc. Tesco osiągnęło także wzrost sprzedaży porównywalnej w Polsce, co jest szczególnie ważne w kontekście trudnego, konkurencyjnego rynku. Czechy i Słowacja osiągnęły dobre wyniki dzięki inwestycjom w unowocześnianie sklepów detalisty. Sprzedaż całkowita po stałym kursie w Europie Środkowej była niższa o 1 proc.

REKLAMA

Tesco odnotowało wzrost sprzedaży LfL o 2,2 proc. w Wielkiej Brytanii i Irlandii w okresie obejmującym 19 tygodni, zakończonym w dniu 6 stycznia. W Europie Środkowej odnotowano wzrost sprzedaży LfL o 0,6 proc. Tesco osiągnęło także wzrost sprzedaży porównywalnej w Polsce, co jest szczególnie ważne w kontekście trudnego, konkurencyjnego rynku. Czechy i Słowacja osiągnęły dobre wyniki dzięki inwestycjom w unowocześnianie sklepów detalisty. Sprzedaż całkowita po stałym kursie w Europie Środkowej była niższa o 1 proc.

W III kw. 2017/2018 sprzedaż LfL Tesco w Wielkiej Brytanii wzrosła o 2,3 proc., a w Irlandii aż o 3,3 proc., co jest najlepszym wynikiem sieci od ponad pięciu lat. Sprzedaż LfL w okresie świątecznym w wielkiej Brytanii wzrosła 1,9 proc., a w Irlandii o 4 proc. Sprzedaż całkowita w Wielkiej Brytanii i Irlandii była w sumie wyższa o 2,5 proc. O tyle samo wzrosła w okresie 19 tygodni 2017/18.

W Europie Środkowej wzrost sprzedaży LfL wyniósł 0,8 proc., a sprzedaż przedświąteczna LfL była wyższa o 0,2 proc. Jenak sprzedaż całkowita w III kw. 2017/18 była niższa o 0,8 proc.

Najgorzej Tesco radzi sobie w Azji, gdzie po 19 tygodniach roku finansowego 2017/18 sprzedaż LfL była niższa o 11,1 proc. (spadek o 9,6 proc. w III kw. 2017/18, spadek o 13,8 proc. w okresie świątecznym).

Tesco odnotowało wzrosty w Wielkiej Brytanii już ósmy kwartał z rzędu, przy czym wszystkie formaty i kanały odnotowują pozytywne wyniki - w hipermarketach Extra sprzedaż LfL wzrosła o 1,8 proc., a w sklepy convenience o 2,3 proc. Sprzedaż internetowa w Wielkiej Brytanii wzrosła o 5 proc.

 - Podczas gdy inflacja wciąż utrzymuje się na rynku brytyjskim, postawiliśmy na kontynuację współpracy z naszymi dostawcami, aby złagodzić jej wpływ na naszych klientów - podało Tesco w oświadczeniu. - W rezultacie do tej pory wpływ inflacji na ceny w Tesco był niższy niż w przypadku naszych konkurentów.

W okresie świątecznym Tesco odnotowało wzrost sprzedaży o 1,9 proc. LfL, jednak pozytywne wyniki sprzedaży żywności w tym okresie (+ 3,4 proc.) zostały zrównoważone spadkiem cen i sprzedaży wyrobów tytoniowych ze względu na sytuację firmy Palmer & Harvey. Z kolei sprzedaż odzieży w tym okresie wzrosła o 5 proc.

Tydzień świąteczny był "najbardziej intensywnym tygodniem sprzedaży", a sprzedaż świeżej żywności wzrosła o 4 proc. Należy jednak pamiętać, że Wigilia wypadła w niedzielę, co pomogło zmaksymalizować obroty.

Komentując wyniki brytyjskiej grupy, dyrektor generalny Tesco, Dave Lewis, powiedział: - Przez cały ten okres osiągaliśmy lepsze wyniki niż rynek dzięki naszej najbardziej konkurencyjnej ofercie od wielu lat. Przyspieszyliśmy szczególnie w trzecim kwartale i w grudniu, a cztery tygodnie przed Bożym Narodzeniem przyniosły rekordową sprzedaż i wolumen w Wielkiej Brytanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA