PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco: Nowe kanały sprzedaży będą wyznacznikiem siły sieci handlowych

  • www.portalspozywczy.pl
  • 25 paź 2013 17:12

Nowe kanały sprzedaży, takie jak np. sprzedaż przez internet czy też usługi dodatkowe, będą wyznacznikiem siły sieci handlowych na rynku, a nie powierzchnia sprzedaży sklepów - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco Polska. I na tym właśnie koncentruje się obecnie Tesco.

REKLAMA

- Kiedyś porównując siłę sieci handlowych porównywaliśmy powierzchnię sprzedaży ich sklepów. Dziś to kryterium odchodzi do lamusa. Coraz bardziej liczyć się będą nowe kanały sprzedaży - internet czy usługi dodatkowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzesiak.

- Sieć handlowa może zarabiać przecież nie tylko otwierając nową powierzchnię handlową, ale i lepiej wykorzystując tę istniejącą. I na tym koncentrujemy się najmocniej w tym momencie - dodaje.

Wiceprezes mówi również, że Tesco chce być liderem w segmencie sprzedaży internetowej w Polsce i usługa ta będzie mocno rozwijana w najbliższych latach. Podkreśla, że niewiele ponad roku od uruchomienia usługi z zakupów przez internet w Tesco może korzystać już co czwarty Polak, a w 2014 roku z tej usługi będzie mogła już korzystać jedna trzecia Polaków.

Istotne są też kwestie logistyki i dystrybucji. Wiceprezes zaznacza, że w Tesco Polska funkcjonują one coraz sprawniej.

- Również coraz sprawniej funkcjonuje nasza logistyka i dystrybucja. Do dwóch dużych centrów logistycznych w Gliwicach i Teresinie dołączył magazyn w Wolbórzu, obsługiwany przez Partner Logistic - podkreśla Grzesiak.

Parę lat temu Tesco wprowadziło duże zmiany w organizacji i funkcjonowaniu łańcucha dostaw nie tylko w Polsce, ale i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, by ograniczyć koszty.

W Polsce Tesco zamknęło kilka magazynów i centrów dystrybucyjnych: w Wałbrzychu, Bielsku, niewielki magazyn pod Warszawą oraz w Strykowie, a otworzyło potężne centrum logistyczne w Gliwicach. Tesco informowało wtedy, że zamknięcia wynikają przede wszystkim z tego, że Tesco bardzo zmieniło strukturę logistyki, a część magazynów okazała się zbędna.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA