PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco: Nowe kanały sprzedaży będą wyznacznikiem siły sieci handlowych

  • www.portalspozywczy.pl
  • 25 paź 2013 17:12

Nowe kanały sprzedaży, takie jak np. sprzedaż przez internet czy też usługi dodatkowe, będą wyznacznikiem siły sieci handlowych na rynku, a nie powierzchnia sprzedaży sklepów - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco Polska. I na tym właśnie koncentruje się obecnie Tesco.

REKLAMA

- Kiedyś porównując siłę sieci handlowych porównywaliśmy powierzchnię sprzedaży ich sklepów. Dziś to kryterium odchodzi do lamusa. Coraz bardziej liczyć się będą nowe kanały sprzedaży - internet czy usługi dodatkowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzesiak.

- Sieć handlowa może zarabiać przecież nie tylko otwierając nową powierzchnię handlową, ale i lepiej wykorzystując tę istniejącą. I na tym koncentrujemy się najmocniej w tym momencie - dodaje.

Wiceprezes mówi również, że Tesco chce być liderem w segmencie sprzedaży internetowej w Polsce i usługa ta będzie mocno rozwijana w najbliższych latach. Podkreśla, że niewiele ponad roku od uruchomienia usługi z zakupów przez internet w Tesco może korzystać już co czwarty Polak, a w 2014 roku z tej usługi będzie mogła już korzystać jedna trzecia Polaków.

Istotne są też kwestie logistyki i dystrybucji. Wiceprezes zaznacza, że w Tesco Polska funkcjonują one coraz sprawniej.

- Również coraz sprawniej funkcjonuje nasza logistyka i dystrybucja. Do dwóch dużych centrów logistycznych w Gliwicach i Teresinie dołączył magazyn w Wolbórzu, obsługiwany przez Partner Logistic - podkreśla Grzesiak.

Parę lat temu Tesco wprowadziło duże zmiany w organizacji i funkcjonowaniu łańcucha dostaw nie tylko w Polsce, ale i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, by ograniczyć koszty.

W Polsce Tesco zamknęło kilka magazynów i centrów dystrybucyjnych: w Wałbrzychu, Bielsku, niewielki magazyn pod Warszawą oraz w Strykowie, a otworzyło potężne centrum logistyczne w Gliwicach. Tesco informowało wtedy, że zamknięcia wynikają przede wszystkim z tego, że Tesco bardzo zmieniło strukturę logistyki, a część magazynów okazała się zbędna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA