PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco odnotowuje pozytywną sprzedaż LfL w Polsce

  • www.portalspozywczy.pl
  • 09 sty 2014 15:44

Sieć Tesco poinformowała o wynikach sprzedaży za okres Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Grupa zanotowała spadki na większości rynków, władze spółki podkreśliły jednak pozytywny wzrost sprzedaży like-for-like (LfL) w Polsce i na Węgrzech.

REKLAMA

Sprzedaż Grupy w okresie sześciu tygodni do 04 stycznia 2014 spadła o 1,2 proc. (włączając benzynę). Na rodzimym rynku Tesco w Wielkiej Brytanii całkowita sprzedaż (z podatkiem VAT i benzyną) spadła o 1,5 proc., zaś sprzedaż LfL obnizytła się o 2,4 proc.

Łączna sprzedaż Tesco na rynkach międzynarodowych spadła o 0,6 proc. (przy stałych kursach wymiany walut, z benzyną) - według przedstawiceli sieci to wynik lepszy od tych z III kwartału, pomimo ciągłych wyzwań na większości rynków zewnętrznych. Negatywnie na wynik Tesco za granicą wpłyneły kursy wymiany walut.

Sprzedaż LfL na rynkach międzynarodowych spadała o 3,5 proc. (uwzględniając benzynę) i o 0,6 proc. po uwzględnieniu stałych kursów wymiany i benzyny.

W Azji całkowita sprzedaż spadła o 0,6 proc. przy stałych kursach wymiany (wraz z benzyną). Jednocześnie Grupa odnotowała niższą sprzedaż LfL w niż w III kwartale (trudna sytuacja polityczna w Tajlandii, niewielka poprawa wyników w Korei) .

Całkowita sprzedaż w Europie spadła o 0,8 proc. przy stałych kursach wymiany, przy lepszym wyniku like for like na każdym z rynków (ogólny spadek o 1,3 proc. z benzyną) niż w III kwartale, w tym pozytywnym wzrostem sprzedaży LfL w Polsce i na Węgrzech.

Przedstawicele polskiego oddziału Tesco wyjaśniają, że poprawa na krajowym rynku wynika z inwestycji przeprowadzonych w pierwszych sześciu miesięcach br. roku finansowego. - Wyniki te są konsekwencją inwestycji z pierwszego półrocza - dalszej poprawy pozycji cenowej, poprawy oferty żywności czy inwestycji w usługę Tesco Ezakupy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Prezes Grupy Tesco, Philip Clarke zaznaczył, że „wyniki zagranicznych oddziałów Tesco poprawiły się od III kwartału, napędzane poprawą sytuacji w Europie".

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA