PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco Polska chce mieć 500 placówek w perspektywie kilku lat

  • www.portalspozywczy.pl
  • 17 cze 2013 16:03

Tesco Polska nie będzie walczyć na ilość powierzchni handlowej, bo walka na polskim rynku handlowym w ciągu najbliższych 10 lat rozegra się o kanały dystrybucji. W perspektywie kilku lat chce mieć 500 placówek. Będzie też inwestować w rozwój sprzedaży internetowej.

REKLAMA

- Będą powstawały kolejne sklepy Tesco, będziemy budować crossformatowo, czyli hiper- i supermarkety oraz hipermarkety kompaktowe. W perspektywie kilku lat mamy w planie osiągnięcie liczby 500 placówek. Hipermarkety będą powstawać w tych miastach, gdzie jeszcze nie ma Tesco lub tam gdzie potrzebny jest drugi hipermarket do obsłużenia klientów po drugiej stronie aglomeracji. Będziemy traktować duże sklepy jako potencjalną bazę do rozwoju serwisu internetowego i usługi Click&Collect. Na pewno będą powstawały supermarkety, które w najmniejszym stopniu zostały dotknięte przez kryzys. Z szyldem Tesco i szerokim wyborem jestem pewien, że sklepy sobie poradzą na trudnym rynku - powiedział Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco.

- Jeszcze kilka lat temu uważałem, że warto stawiać przede wszystkim na dynamiczny rozwój sieci sklepów, jednak w obecnej sytuacji, mocne inwestowanie w sieć sklepów ma mniejsze uzasadnienie. To portfolio, które mamy, absolutnie nam wystarczy. Obecnie traktuję nowe inwestycje raczej jako uzupełnienie oferty niż główny cel - dodał.

Powiedział też, że wielkość inwestycji w Polsce pozostanie na podobnym poziomie co w latach ubiegłych.

- Kwoty inwestycji w Polsce pozostają na podobnym poziomie jak w latach ubiegłych, zmieni się raczej struktura wydatków: mniej wydamy na nowe sklepy, dużo więcej na remonty i odświeżenie starych hipermarketów, czy inwestycje w infrastrukturę, ludzi i środki transportu potrzebne do uruchomienia sprzedaży internetowej w nowych lokalizacjach - powiedział.

Jak będzie wyglądała struktura wydatków? - Wcześniej na remonty przeznaczaliśmy ok. 25 proc. budżetu, a na nowe sklepy ok. 70 proc. Teraz te proporcje zmieniły się na korzyść odświeżania istniejących placówek. Obecnie w portfolio mamy kilkaset działek, które wystarczą na uruchamianie nowych sklepów na kilka lat - dodał.

 

Przeczytaj więcej

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA