PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco poprawia sprzedaż w Polsce

  • www.portalspozywczy.pl
  • 04 gru 2013 15:02

Tesco poprawia sprzedaż w Polsce

Grupa Tesco podała wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku. Sprzedaż całej Grupy wzrosła o 0,6 proc. (z wyłączeniem paliw przy aktualnym kursie walut). Sprzedaż międzynarodowa wzrosła o 0,1 proc., w Azji o 1,1 proc., w Wielkiej Brytanii o 0,9 proc. W całej Europie grupa zanotowała natomiast spadek o 1 proc.

REKLAMA

Sprzedaż LfL (również z wyłączeniem paliw) spadła we wszystkich wymienionych wyżej regionach. Sprzedaż LfL całej grupy spadła o 2,5 proc., sprzedaż międzynarodowa o 4,6 proc., w Azji spadła o 5,1 proc., w Europie o 4 proc., a w Wielkiej Brytanii o 1,4 proc.

- Nadal widoczna jest presja w finansach gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii, co stwarza dla rynku spożywczego coraz większe wyzwania od czasu miesięcy letnich i znajduje to odzwierciedlenie w naszych wynikach za trzeci kwartał - mówi Philip Clarke, prezes Grupy Tesco.

- Działania, które podejmujemy na przyszłość, w tym przekształcenie całego naszego asortymentu i nasza decyzja o znacznym ograniczeniu otwieranych nowych powierzchni, również hamują nasze wyniki sprzedażowe w krótkim terminie - dodaje.

Firma podaje, że w Polsce po decyzji o zainwestowaniu w ofertę w pierwszej połowie roku sprzedaż znacznie poprawiła się pomimo zwiększonej aktywności konkurencji.

- Warunki naszego działania w innych krajach również nie są łatwe, szczególnie w Tajlandii, ale mamy także rynki gdzie nasza działalność idzie lepiej np. w Polsce czy w Turcji, dzięki działaniom, które podjęliśmy w pierwszym półroczu - mówi Clarke.

- Jesteśmy przekonani, że nasze strategiczne priorytety - umocnienie pozycji na rynku brytyjskim, uzyskanie wiodącej pozycji we wszystkich kanałach sprzedaży oraz dyscyplina finansowa - są słuszne i że w dłuższym terminie poprawią naszą działalność - dodaje.

W rozbiciu na poszczególne kraje europejskie sprzedaż LfL (z wyłączeniem paliw) w trzecim kwartale wygląda następująco: Czechy - spadek o 4,9 proc.(5 proc. w drugim kwartale), Węgry - 1,3 proc.(0,4 proc. w drugim kwartale), Polska - 0,7 proc. (4,5 proc. w drugim kwartale), Słowacja - 5,7 proc.(4,4 proc. w II kw.), Turcja - 3,5 proc. (10,7 proc. w II kw.), Irlandia - 8,1 proc.(4,4 proc. w II kw.).

Za pierwsze półrocze roku obrotowego 2013/2014 kończące się 24 sierpnia 2013 r. Tesco zanotowało zysk z działalności handlowej na poziomie 1,6 mld funtów (spadek o 7,6 proc. przy aktualnym kursie wymiany); w Wielkiej Brytanii zysk na działalności handlowej wyniósł 1,131 mln funtów (wzrost o 1,5 proc.), a w Europie (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii) - 33 mln funtów (spadek aż o 67,8 proc.).


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA