PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Tesco potrzebuje wyraźnej zmiany strategii

Tesco potrzebuje wyraźnej zmiany strategii
  • Autor: onet.pl
  • Dodano: 09 cze 2014 08:45

Tak źle nie było w Tesco od 40 lat. Firma odnotowała bowiem największy kwartalny spadek sprzedaży, co spowodowało wątpliwości dotyczące trafności obranej przez firmie strategii, która miała być antidotum na szybko zmieniającą się sytuację na rynku artykułów spożywczych - donosi Onet.pl za agencją Reuters.

  • Autor: onet.pl
  • Dodano: 09 cze 2014 08:45

Brytyjscy konsumenci podobnie jak polscy zmieniają nawyki zakupowe. Szukają sposobów na oszczędności i dokonują bardziej przemyślanych zakupów, kupując mniej, często w lokalnych sklepikach, zamiast dużych, cotygodniowych zakupów w podmiejskich supermarketach.

Klienci na Wyspach wolą zrobić zakupy w dyskontach Aldi i Lidl, a szukając towarów z wyższej półki, odwiedzają sieci Waitrose i Marks & Spencer. Zdaniem ekspertów cytowanych przez Reuters oferta Tesco mieści się gdzieś pomiędzy tymi segmentami, dlatego też od 2 lat sieć odnotowuje spadek zysków, kolejny prognozowany jest na lata 2014-15.

Obecnie Tesco modernizuje sklepy i stawia na rabaty cenowe, starając się przyciągnąć konsumentów oraz odbudowując ich lojalność.

Niektórzy analitycy rynku uważają jednak, że ceny proponowane przez Tesco są nadal zbyt wysokie. Eksperci Shore Capital twierdzą, że kiepskie wyniki sprzedaży są właśnie wynikiem zbyt wysokich cen. Według nich, nowa strategia Tesco nie zdaje egzaminu.

Inni eksperci uważają, że Tesco, mając 29-proc. udział w brytyjskim rynku, powinno podkreślić swoją dominację i rozpocząć "totalną" wojnę cenową, która wpłynęłaby negatywnie na zyski w całym sektorze. Zdaniem cytowanego przez Reuters Johna Ibbotsona, dyrektora firmy konsultingowej Retail Vision, Tesco ma tylko jedno rozwiązanie - musi wyjąć wielką bazookę i sprzątnąć konkurencję z powierzchni ziemi.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.246.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.