PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco rozwija się dzięki e-commerce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 maj 2014 12:59

Pomimo spadków sprzedaż like-for-like w Polsce, Tesco widzi szanse na wzrosty w naszym kraju. Ich motorami ma być dynamiczny wzrost sektora e-handlu oraz wzrost popularności formatów mniejszych sklepów. Grupa chce rozwijać dział produktów świeżych i mody pod marką F&F - poinformowała Tesco w raporcie "Annual Report and Financial Statements 2014".

REKLAMA

Tesco upatruje wzrostu segmentu e-handlu. W związku z tym, że segment ten jest jeszcze w powijakach w Europie Środkowej i Azji, grupa spodziewa się, że w dalszym ciągu będzie rosnąć. Władze brytyjskiej grupy podają przykład Polski gdzie sprzedaż on-line w okresie od 2008 r. do 2011 r. podwoiła się i oczekuje się, ponownego zdublowania sprzedaży w 2014 roku.

Sprzedaż Tesco w roku obrotowym 2013/14 (52 tygodnie zakończone 22.02.2014 r.) wyniosła 70,9 mld funtów, co oznacza 0,3-proc. wzrost w przypadku rzeczywistych kursów walut oraz spadek o 0,2 proc. (stałe kursy walut). Sprzedaż w Europie wyniosła 10,8 mld funtów, a to oznacza spadek o 0,4 proc. w rzeczywistych kursach walut i o 2 proc. w przypadku stałych kursów. Zysk operacyjny grupy wyniósł 3,3 mld funtów (spadek o 6 proc. w przypadku rzeczywistych kursów walut i o 6,7 proc. przy stałych kursach), z czego 238 mln funtów pochodziło z rynków europejskich (spadek odpowiednio o 27,7 proc. i 32,8 proc.).

Jak przyznał zarząd Tesco, kondycja europejskiego segmentu jest dla grupy wyzwaniem, szczególnie w formacie dużych sklepów. W mniejszych formatach grupa widzi pozytywne trendy sprzedaży. Położono szczególny nacisk na rynek polski i grupa jest zadowolona z zadowalającego poziomu sprzedaży like-for-like, który utrzymywał się przez cały rok rozliczeniowy.

Sprzedaż bez uwzględnienia nowych sklepów spadła o 3 proc., a przychody osiągnęły 11,21 mld zł (2,26 mld funtów), co oznacza wzrost o 4 proc. W poprzednim roku rozliczeniowym sprzedaż LfL spadła o 4 proc., a przychody wyniosły 11,15 mld zł (2,18 mld funtów).

Przychody lfl w pierwszej połowie roku rozliczeniowego spadły o 6,4 proc., a w drugiej połowie roku sieć zanotowała wzrost o 0,6 proc.

Tesco miał na koniec roku rozliczeniowego 86 hipermarketów i 369 mniejszych sklepów w naszym kraju. W ub.r. otworzyła cztery hipermarkety i pięć supermarketów, jednocześnie zamykając trzy sklepy mniejszego formatu. Tesco upatruje wzrostu rynku polskiego nie tylko w segmencie e-handlu, ale także w formacie małych sklepów. Chce też rozwijać dział produktów świeżych i mody pod marką F&F.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA