PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tesco zmodernizuje 16 obiektów. Część zmieni się w centra handlowe

  • Autor: Propertynews.pl/Portalspozywczy.pl, Łukasz Stępniak
  • 25 maj 2011 22:36

Tesco zmodernizuje 16 obiektów. Część zmieni się w centra handlowe

Spółka Tesco wybrała 16 obiektów handlowych w całej Polsce, w których chce przeprowadzić tzw. redevelopment. - Zakres prac będzie różny w zależności od stanu placówki i potencjału danej lokalizacji. Projekt zrealizujemy w ciągu najbliższych 6-8 lat - zapowiada Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

REKLAMA

W około ośmiu obiektach ma zostać przeprowadzony tzw. duży redevelopment, a w pozostałych mniejszy. Duży redevelopment zaplanowano m.in. w hipermarkecie Tesco w al. KEN w Warszawie. W jego miejscu stanie zbudowane od podstaw nowoczesne centrum handlowe. - Przygotowania do tej inwestycji już finalizujemy. Do uzgodnienia pozostały nam jedynie szczegóły związane infrastrukturą drogową. Jak tylko je zatwierdzimy, wystąpimy o pozwolenie na budowę - wyjaśnia Ryszard Tomaszewski.
Centrum handlowe, które powstanie w Al. KEN, będzie miało prawie 60 tys. mkw. Jego częścią będzie duży hipermarket Tesco Extra.

Z kolei tzw. średni redevelopment ma polegać na powiększeniu pasażu handlowego (nawet dwu- bądź trzykrotne) lub zamianę części lokalizacji na większe. - Ta ostatnia opcja dotyczy przede wszystkim tych placówek, które działały kiedyś pod szyldem HIT. W wielu tego typu lokalizacjach widzimy duży potencjał. Na przykład sklep, który dziś oferuje 6 tys. mkw., mógłby mieć 10 tys. mkw. - tłumaczy prezes Tesco.

Przykładem średniego redevelopmentu jest obiekt w Głogowie, który zostanie powiększony o dodatkowe 5 tys. mkw. i którego częścią będzie m.in. Tesco Extra. W przypadku tej inwestycji spółka złożyła już wniosek o pozwolenia na budowę. Prace powinny rozpocząć się jesienią br. - W Głogowie chcemy wykreować tzw. „destination center". To rozwiązanie, które zaspokoi potrzeby tego rynku na najbliższe 10 lat - mówi Tomaszewski.

Firma rozłożyła czas realizacji inwestycji nawet na osiem lat ze względu na koszty, jakie są związane z wyłączeniem poszczególnych obiektów z użytku. - Zamknięcie sklepu na dwa lata kosztuje firmę ogromne pieniądze. Przez to spadają nam przychody i zyski - wyjaśnia Ryszard Tomaszewski. Ma to ogromne znacznie szczególnie w przypadku takich sklepów jak ten przy al. KEN w Warszawie, który zajmuje drugie miejsce pod względem zyskowności w całej sieci w Polsce.

- Zakładam, że nas nie będzie nas stać na zamykanie więcej niż jednego - dwóch obiektów w ciągu roku. Poza tym na tego typu inwestycje musimy znaleźć kapitał w budżecie firmy - podsumowuje. Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.