PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

To będą rekordowe święta. Polacy wydadzą 75 mld zł

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 lis 2016 16:44

To będą rekordowe święta. Polacy wydadzą 75 mld zł fot. Pixabay

W tym roku Polacy wydadzą na święta 75 mld zł. Na zakupy w sieci przeznaczą o 23 proc. więcej niż przed rokiem. Prawie co czwarta złotówka wydana w sieci przepłynie przez smartfony lub tablet - wynika z badania przeprowadzonego przez RetailMeNot.


REKLAMA

Na świąteczne zakupy Polacy przeznaczą w tym roku blisko 75 mld zł (74,486 mld), tj. o 3,5 proc. więcej niż w 2015 roku (71,988 mld zł). To najwyższy wzrost w Europie. Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że coraz większa część tych wydatków przepływa przez kanały online. W sklepach internetowych Polacy wydadzą w okresie świąt prawie 4,7 miliarda zł (4,694 mld zł) – to aż 23 proc. więcej niż przed rokiem. Dla porównania: obroty sklepów stacjonarnych wzrosną w Polsce w tym okresie o 2,4 proc. Pomimo, że wzrost ten jest niewielki, należy zaznaczyć, że Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym handel offline rośnie. Tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez RetailMeNot, centrum zakupów online, udostępniające kupony rabatowe i zniżki do sklepów internetowych.

Święta Bożego Narodzenia w 2016 roku: wzrost e-handlu w Europie

Porównanie z innymi krajami europejskimi pokazuje, że należy się spodziewać dalszego wzrostu znaczenia handlu online w Polsce. Na przykład w Niemczech udział handlu online w świątecznych zakupach wynosi już 21 proc. (wzrost o 13,6 proc.), przy czym sklepy stacjonarne zanotują w tym roku spadek obrotów o 0,7 proc. W Hiszpanii sprzedaż w Internecie wzrośnie w te święta nawet o 33 proc., ale tradycyjny handel straci 0,9proc. Podobnie będzie we Włoszech, gdzie e-commerce osiągnie w okresie świątecznym wzrost o 30 proc., przy jednoczesnym spadku obrotów sklepów stacjonarnych o 1,5 proc.

Mobilne zakupy na święta coraz popularniejsze

Prawie co czwarta złotówka wydana w tym roku na święta w Internecie przepłynie przez urządzenia mobilne – m-commerce osiągnie poziom 23,6 proc. sprzedaży online w tym okresie. Za pomocą smartfonów lub tabletów Polacy wydadzą na święta ponad 1 miliard zł (1,109 mld zł) (w porównaniu do 0,671 mld zł w 2015) – to 65 proc. więcej niż przed rokiem. Podczas, gdy obroty generowane poprzez urządzenia stacjonarne wzrosną o 14 proc., polski m-commerce odnotuje wzrost zysków z zakupów przez same smartfony w wysokości 83 proc., osiągając 641 mld zł.

Wszystko wskazuje na to, że m-commerce będzie motorem wzrostu dla handlu online w Polsce. Ogromny potencjał tego kanału sprzedaży pokazuje porównanie rynku polskiego z innymi europejskimi. Na przykład Niemcy robią już 43,1 proc. zakupów świątecznych za pomocą urządzeń mobilnych, a Brytyjczycy 42,3 proc.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.