PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

To już koniec

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 lip 2016 16:15

To już koniec Martin Good / Shutterstock.com

Brytyjska marka Mothercare na dobre pożegnała się z Polską. Kilka tygodni temu zamknięto ostatni punkt firmy w centrum handlowym Wola Park w Warszawie.

REKLAMA

Wywodząca się z Wielkiej Brytanii sieć Mothercare rozwijała w Polsce firma Alshaya Poland. W szczytowym momencie w Polsce działało 12 sklepów. Dziś nie został już ani jeden.

Marka Mothercare rozpoczęła swoją działalność w 1961 roku. Przez lata rozwijała się w różnych krajach. Pod koniec 2015 roku posiadała prawie 1300 placówek na całym świecie. Głównym rynkiem pozostawały Wyspy Brytyjskie, gdzie działało 190 sklepów.

Pierwszy sklep na terenie Polski ruszył w 2007 roku w Złotych Tarasach. Alshaya, oprócz Mothercare, rozwijała również inną sieć - Topshop. W 2010 roku jej przychody wynosiły 82,13 mln złotych. Niestety, firma generowała jednocześnie wysokie straty.

Mimo to Alshaya rozwijała nowe koncepty. Do Polski weszły takie marki jak: The Body Shop, Dorothy Perkins, Victoria's Secret, American Eagle Outfitters, Bath & Body Works i M.A.C. W szczytowym momencie firma posiadała prawie 50 sklepów, w tym 12 należących do Mothercare. W 2012 roku przychody wynosiły prawie 103 mln złotych. Strata osiągnęła jednak poziom 36,11 mln złotych.

Od 2014 roku firma ograniczała sieć sklepów. W ostatnim czasie zamknięto m.in. sieć American Eagle Outfitters. W połowie tego roku podobny los spotkało Mothercare.

Czy to koniec obecności Mothercare w Polsce? Firma deklaruje chęć otwarcia polskiego sklepu internetowego. Zakupy można także realizować poprzez brytyjską sieć e-commerce. Niewykluczone, że marka powróci do Polski w sposób tradycyjny. Sieć notuje co roku wzrost przychodów na poziomie całego globu. W 2015 roku była ona wyższa od poprzedniego o prawie 5 proc.

Mothercare sprzedaje odzież, produkty do pokoju dziecka, kosmetyki i akcesoria do pielęgnacji dziecka, systemy podróżne itd.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA