PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

To już koniec

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 lip 2016 16:15

To już koniec Martin Good / Shutterstock.com

Brytyjska marka Mothercare na dobre pożegnała się z Polską. Kilka tygodni temu zamknięto ostatni punkt firmy w centrum handlowym Wola Park w Warszawie.

REKLAMA

Wywodząca się z Wielkiej Brytanii sieć Mothercare rozwijała w Polsce firma Alshaya Poland. W szczytowym momencie w Polsce działało 12 sklepów. Dziś nie został już ani jeden.

Marka Mothercare rozpoczęła swoją działalność w 1961 roku. Przez lata rozwijała się w różnych krajach. Pod koniec 2015 roku posiadała prawie 1300 placówek na całym świecie. Głównym rynkiem pozostawały Wyspy Brytyjskie, gdzie działało 190 sklepów.

Pierwszy sklep na terenie Polski ruszył w 2007 roku w Złotych Tarasach. Alshaya, oprócz Mothercare, rozwijała również inną sieć - Topshop. W 2010 roku jej przychody wynosiły 82,13 mln złotych. Niestety, firma generowała jednocześnie wysokie straty.

Mimo to Alshaya rozwijała nowe koncepty. Do Polski weszły takie marki jak: The Body Shop, Dorothy Perkins, Victoria's Secret, American Eagle Outfitters, Bath & Body Works i M.A.C. W szczytowym momencie firma posiadała prawie 50 sklepów, w tym 12 należących do Mothercare. W 2012 roku przychody wynosiły prawie 103 mln złotych. Strata osiągnęła jednak poziom 36,11 mln złotych.

Od 2014 roku firma ograniczała sieć sklepów. W ostatnim czasie zamknięto m.in. sieć American Eagle Outfitters. W połowie tego roku podobny los spotkało Mothercare.

Czy to koniec obecności Mothercare w Polsce? Firma deklaruje chęć otwarcia polskiego sklepu internetowego. Zakupy można także realizować poprzez brytyjską sieć e-commerce. Niewykluczone, że marka powróci do Polski w sposób tradycyjny. Sieć notuje co roku wzrost przychodów na poziomie całego globu. W 2015 roku była ona wyższa od poprzedniego o prawie 5 proc.

Mothercare sprzedaje odzież, produkty do pokoju dziecka, kosmetyki i akcesoria do pielęgnacji dziecka, systemy podróżne itd.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA