PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Top Secret liczy na otwarcia, TXM walczy o wyniki

Top Secret liczy na otwarcia, TXM walczy o wyniki
Jeden ze sklepów TXM (mat.pras.)
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 kwi 2019 11:45

Sieć Top Secret w 2018 r. wypracowała 1,2 mln zł zysku na sprzedaży, przy obrotach na poziomie 249,1 mln zł. W kolejnych okresach planowany jest dalszy rozwój sieci modowej w kraju umożliwiający wykorzystanie efektu skali i dźwigni operacyjnej. Z kolei w zakresie sieci dyskontowej TXM rozpoczęty został proces restrukturyzacyjny, który ma doprowadzić do poprawy bieżącej płynności i wyników finansowych.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 kwi 2019 11:45

Uwzględniając wyniki obu segmentów Grupa Redan w minionym roku uzyskała 602,3 mln zł przychodów. 

Segment modowy w 2018 r. osiągnął 249,1 mln zł przychodów, czyli o 3,6% więcej w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. W nieco większym stopniu, bo o 5,4% do 116,9 mln zł zwiększyła się marża handlowa. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 9% w ujęciu r./r. W efekcie sieć Top Secret w minionym roku wypracowała 1,2 mln zł zysku na sprzedaży oraz 1,0 mln zł zysku operacyjnego. W 2018 r. powierzchnia handlowa sieci sklepów Top Secret w Polsce wzrosła o 9,8% do 30,9 tys. mkw. 

- Sieć Top Secret na rynku krajowym rozwija się prawidłowo. W minionym roku mieliśmy jednak do czynienia z dwoma odmiennymi okresami. W pierwszych dwóch kwartałach w pełni zrealizowaliśmy założenia sprzedażowe i marżowe. W drugiej połowie roku na osiąganą sprzedaż wpływ miały niekorzystne warunki pogodowe. Bardzo wysokie temperatury we wrześniu wstrzymały popyt na towary jesienne. Spowodowało to konieczność stosowania agresywnej wyprzedaży pod koniec roku. Bardzo dobrze przyjęta została natomiast kolekcja prezentowa. Sklepy Top Secret w Polsce pomimo słabszego drugiego półrocza utrzymały poziom rentowności. Z kolei kanał e-commerce odnotował nie tylko poprawę sprzedaży o 9%, ale również poprawę rentowności o 3 p.p. Spadek sprzedaży i marży zanotowaliśmy natomiast na rynkach zagranicznych – stwierdził Bogusz Kruszyński, prezes Redan.

- Osiągnięte wyniki potwierdzają sensowność założeń strategicznych dla marki Top Secret. Zgodnie z założeniami na lata 2019-2020 oczekujemy wzrostu rentowności sprzedaży - dodał Bogusz Kruszyński. Cele strategiczne na najbliższe lata uwzględniają m.in. rozbudowę o ok. 30% kanałów dystrybucji marki Top Secret w Polsce (offline i online)  umożliwiającą wykorzystanie efektu skali i dźwigni operacyjnej. Planowany jest zrównoważony i systematyczny wzrost marży procentowej o 3 p.p. do poziomu średniego w branży odzieżowej. 

Z kolei segment dyskontowy TXM w 2018 r. osiągnął 353,2 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 8,1% w porównaniu do poprzedniego roku. O  0,7 p.p. w ujęciu r./r. wzrosła marża handlowa do poziomu 39,3%. Ograniczone zostały jednocześnie koszty sprzedaży i zarządu o 2,6 mln zł. W roku 2018 segment dyskontowy poniósł jednak stratę na poziomie wyniku przed opodatkowaniem w wysokości –58,1 mln zł. W dużej mierze wynik ten jest obciążony operacjami związanymi z rozpoczętym procesem restrukturyzacyjnym.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.87.61.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.