PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Top Secret osiągnął próg rentowności

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 sie 2017 14:00

Top Secret osiągnął próg rentowności Bogusz Kruszyński, prezes Redan

Sieć modowa Top Secret w pierwszym półroczu br. znacznie poprawiła efektywność działania i osiągnęła próg rentowności na poziomie wyniku na sprzedaży. Potwierdziła w ten sposób kontynuację wzrostowego trendu.

REKLAMA

To efekt realizowanej strategii zorientowanej na poprawę marży poprzez lepsze zarządzanie kolekcją oraz optymalizację kosztów. Niestety segment dyskontowy TXM osiągnął w tym okresie znacznie gorsze wyniki od oczekiwanych. W rezultacie Grupa Redan w pierwszym półroczu br. uzyskała 283,6 mln zł obrotów, czyli podobnie jak w poprzednim roku, notując jednak stratę na poziomie wyniku całkowitego.

Sieć modowa Top Secret po przyzwoitym pierwszym kwartale br. zanotowała znaczną poprawę wyników w drugim kwartale br. W efekcie łącznie po pierwszych sześciu miesiącach tego roku spółka zanotowała 0,4 mln zł zysku na sprzedaży, czyli aż o 6,6 mln zł więcej niż przed rokiem. Na poprawę wyniku wpływ miał wzrost marży handlowej o 3,8 proc. do 50,9 mln zł, pomimo zmniejszenia obrotów o 2,2 proc. do 115,0 mln zł. Jednocześnie udało się obniżyć koszty sprzedaży i ogólnego zarządu aż o 8,6 proc. w ujęciu r./r.

- Segment modowy konsekwentnie poprawia efektywność działania. W minionym okresie wpływ na to miały przede wszystkim skuteczne zmiany w kolekcji połączone z optymalizacją kosztową. Zwiększyliśmy udział kolekcji typowo letniej dostosowując ofertę do oczekiwań klientów oraz sezonowości pogodowej. W rezultacie można było zmniejszyć przeceny, a tym samym uzyskać większą sprzedaż w sklepach oraz wyższe marże. Spadek sprzedaży wynikał z ograniczenia powierzchni handlowej, w wyniku przede wszystkim przeniesienia marki Troll głównie do kanału online oraz zamknięcia nierentownych sklepów własnych. To przełożyło sią również na ograniczenie kosztów działania. W efekcie już w pierwszym półroczu osiągnęliśmy próg rentowności - podkreślił Bogusz Kruszyński, prezes Redan.

- Zakładamy utrzymanie wzrostowego trendu w kolejnych okresach. Uwzględniając jednocześnie, że drugie półrocze ze względów sezonowych jest w handlu bardziej dochodowym okresem, jesteśmy przekonani że ten rok segment fashion zakończy na plusie – dodał Bogusz Kruszyński.

Z kolei w segmencie dyskontowym w I półroczu br. przychody TXM w ujęciu r./r. zwiększyły się nieznacznie, bo o 0,4 proc. do 168,5 mln zł. W tym okresie marża handlowa poprawiła się o 2,0 proc. do 72,6 mln zł, jednak koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się o 32,6 proc. W rezultacie spółka miała 14,0 mln zł straty na sprzedaży względem 5,9 mln zł zysku w poprzednim roku. Z kolei na poziomie wyniku przed opodatkowaniem TXM zanotowało 14,6 mln zł straty, w porównaniu do 5,4 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.