PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Top Secret osiągnął próg rentowności

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 sie 2017 14:00

Top Secret osiągnął próg rentowności Bogusz Kruszyński, prezes Redan

Sieć modowa Top Secret w pierwszym półroczu br. znacznie poprawiła efektywność działania i osiągnęła próg rentowności na poziomie wyniku na sprzedaży. Potwierdziła w ten sposób kontynuację wzrostowego trendu.

REKLAMA

To efekt realizowanej strategii zorientowanej na poprawę marży poprzez lepsze zarządzanie kolekcją oraz optymalizację kosztów. Niestety segment dyskontowy TXM osiągnął w tym okresie znacznie gorsze wyniki od oczekiwanych. W rezultacie Grupa Redan w pierwszym półroczu br. uzyskała 283,6 mln zł obrotów, czyli podobnie jak w poprzednim roku, notując jednak stratę na poziomie wyniku całkowitego.

Sieć modowa Top Secret po przyzwoitym pierwszym kwartale br. zanotowała znaczną poprawę wyników w drugim kwartale br. W efekcie łącznie po pierwszych sześciu miesiącach tego roku spółka zanotowała 0,4 mln zł zysku na sprzedaży, czyli aż o 6,6 mln zł więcej niż przed rokiem. Na poprawę wyniku wpływ miał wzrost marży handlowej o 3,8 proc. do 50,9 mln zł, pomimo zmniejszenia obrotów o 2,2 proc. do 115,0 mln zł. Jednocześnie udało się obniżyć koszty sprzedaży i ogólnego zarządu aż o 8,6 proc. w ujęciu r./r.

- Segment modowy konsekwentnie poprawia efektywność działania. W minionym okresie wpływ na to miały przede wszystkim skuteczne zmiany w kolekcji połączone z optymalizacją kosztową. Zwiększyliśmy udział kolekcji typowo letniej dostosowując ofertę do oczekiwań klientów oraz sezonowości pogodowej. W rezultacie można było zmniejszyć przeceny, a tym samym uzyskać większą sprzedaż w sklepach oraz wyższe marże. Spadek sprzedaży wynikał z ograniczenia powierzchni handlowej, w wyniku przede wszystkim przeniesienia marki Troll głównie do kanału online oraz zamknięcia nierentownych sklepów własnych. To przełożyło sią również na ograniczenie kosztów działania. W efekcie już w pierwszym półroczu osiągnęliśmy próg rentowności - podkreślił Bogusz Kruszyński, prezes Redan.

- Zakładamy utrzymanie wzrostowego trendu w kolejnych okresach. Uwzględniając jednocześnie, że drugie półrocze ze względów sezonowych jest w handlu bardziej dochodowym okresem, jesteśmy przekonani że ten rok segment fashion zakończy na plusie – dodał Bogusz Kruszyński.

Z kolei w segmencie dyskontowym w I półroczu br. przychody TXM w ujęciu r./r. zwiększyły się nieznacznie, bo o 0,4 proc. do 168,5 mln zł. W tym okresie marża handlowa poprawiła się o 2,0 proc. do 72,6 mln zł, jednak koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się o 32,6 proc. W rezultacie spółka miała 14,0 mln zł straty na sprzedaży względem 5,9 mln zł zysku w poprzednim roku. Z kolei na poziomie wyniku przed opodatkowaniem TXM zanotowało 14,6 mln zł straty, w porównaniu do 5,4 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA