PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Towary na półkach będą "czytać" w naszych myślach?

  • Autor: wyborcza.biz
  • 19 sie 2013 09:53

Personalizacja ofert to codzienność w internecie. Ale wkrótce "czytać" w naszych myślach będą także... towary na półkach w supermarketach. Technologię, która to umożliwi, testują sieci handlowe w USA i Europie. Jej autorem jest spółka z Krakowa, a wykorzysta ją m.in. Apple. Mimo wszechobecności internetu aż 95 proc. transakcji handlowych zawieranych jest poza siecią, w realnym świecie: w dużych centrach handlowych, ale też w niewielkich sklepikach osiedlowych czy na bazarach. Gdyby właściciele tych sklepów wiedzieli o naszych zwyczajach zakupowych tyle, ile wiedzą najlepsi spece od e-commerce, dokopaliby się do prawdziwej żyły złota - pisze Wyborcza.biz.

REKLAMA

Polska firma Estimote ma pomysł, jak po to złoto sięgnąć. Produkuje niewielkie czujniki o fantazyjnych kształtach i oryginalnych kolorach, które łatwo przyczepić do dowolnego towaru sklepowego: do koszuli, aparatu fotograficznego, książki albo też do ściany sklepowej w pobliżu półki z produktami. Czujniki, niczym niewielkie latarnie morskie, stale emitują sygnał radiowy z informacją o produkcie. Na przykład taką: "Jestem żółtym, męskim rowerem, takiej a takiej marki, w cenie 1000 zł. Znajdziesz mnie tu a tu".

Co dzieje się dalej? Specjalne oprogramowanie w komórce użytkownika stale monitoruje otoczenie w poszukiwaniu takich sygnałów. Jeśli je wykryje, na ekranie smartfonu zaczną wyświetlać się komunikaty. Oczywiście nie wszystkie. Jeśli system się dowie, że właściciel telefonu jest mężczyzną i poszukuje żółtego roweru, skieruje go wprost do miejsca, gdzie taki rower stoi. Pominie przy tym informacje o rowerach czerwonych i czarnych, damskich i dziecięcych. Jeśli klient poszukuje spodni, smartfon "pokaże" mu parę, która go może zainteresować, i to w odpowiednim rozmiarze. Jeśli poszukuje sofy w Ikei, poprowadzi go do właściwej alejki.

Skąd jednak system zarządzający komunikacją między czujnikami w sklepie, a komórką klienta ma wiedzieć, czym ów klient jest zainteresowany, wchodząc do sklepu? Cóż, informacje na ten temat są w naszych telefonach. Internetowe aplikacje w smartfonach już dzisiaj są prawdziwą kopalnią wiedzy na nasz temat. Dane o użytkownikach zbierają serwisy społecznościowe i wyszukiwarki, sklepy i różnego rodzaju strony internetowe. Poza tym na potrzeby systemu Estimote mają powstawać odrębne aplikacje, często tworzone przez same sklepy, które będą rejestrować zachowania klienta i na tej podstawie ustalać jego upodobania. Estimote ma tylko udostępniać fragmenty kodu, które zapewnią komunikację z czujnikami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.