PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Tradycyjne sklepy zamienią się w centra relacji

  • Autor: propertynews.pl
  • 13 mar 2017 11:17

Tradycyjne sklepy zamienią się w centra relacji fot. Shutterstock

Już niedługo można spodziewać się zmiany tradycyjnej roli sklepów stacjonarnych na centra relacji, w których klient będzie mógł zapoznać się z produktem bezpośrednio, zasięgając jednocześnie opinii konsultanta sprzedaży.

REKLAMA

Sklepy i sprzedawcy będą wspierani przez nowoczesne technologie, w tym rozwiązania mobilne, będące pomostem pomiędzy handlem tradycyjnym a internetowym - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Leroy Merlin Polska "Rola sklepów stacjonarnych w 2025 roku".

Technologiczna rewolucja w życiu człowieka sprawiła, że rola tradycyjnych, stacjonarnych sklepów ulega zmianie. Coraz częściej wizyta w sklepie nie jest związana z zamiarem bezpośredniego zakupu. Klienci chętnie korzystają z oferty wielokanałowej sprzedaży, postrzegając sklepy stacjonarne jako jeden z elementów zakupowej układanki, opisywanej jako showrooming, ROTOPO (ang. Research Online, Test Offline, Purchase Online) czy ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline).

A jak będzie wyglądał handel w 2025 roku?

Według badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Leroy Merlin Polska w ramach wdrożenia mobilnej platformy „Mobility” dedykowanej obsłudze sprzedażowej i budowaniu relacji z klientami w niedalekiej przyszłości rola sklepów stacjonarnych zmieni się, a sam fakt nabycia produktu w sklepie nie będzie najważniejszym powodem do takich odwiedzin (wskazuje tak niecałe 1/3 badanych).

W 2025 roku według własnych przewidywań konsumenci będą odwiedzać sklepy stacjonarne przede wszystkim, by na żywo obejrzeć produkt (odpowiedziało tak ponad 63% badanych) lub skorzystać z oferowanych na miejscu promocji (nieco ponad 34 proc. wskazań). To dwie korzyści, które jeszcze długo będą stanowić o sile i wartości sklepów stacjonarnych, a które uzupełniają – możliwość zasięgnięcia porady bezpośrednio u sprzedawcy czy porównania produktów.

Zakupy przyszłości będą w dużej mierze hybrydowe, jednak można sklasyfikować je za pomocą kilku stałych schematów. Sprzedawcy coraz częściej będą musieli zmierzyć się ze zjawiskami takimi jak ROTOPO, ROPO i showrooming. 17,5 proc. ankietowanych wskazuje, że w trakcie zakupów w przyszłości będzie działać według schematu ROTOPO (ang. Research Online, Test Offline, Purchase Online). Taktyka ta zakłada wyszukanie produktów w internecie, sprawdzenie ich w sklepie stacjonarnym oraz dokonania zakupu w sklepie on-line. Ta sama liczba badanych – 17,5 proc. – opowiada się za ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline). Według tej ścieżki zakupowej najpierw należy znaleźć produkt w sieci, a następnie zakupić go w sklepie stacjonarnym. Nieco mniejszą popularnością cieszy się tzw. showrooming – 15 proc. ankietowanych uważa, że w trakcie zakupów najpierw będzie oglądać produkty w sklepach stacjonarnych a następnie kupować je w sieci. Tym samym ponad 2/3 badanych (67,4 proc.) wskazuje na istotną rolę sklepów stacjonarnych w procesie zakupów w przyszłości.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA