PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Trudny czas dla Sephory

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • 18 lut 2014 08:49

Pogarszające się z roku na rok zyski perfumerii Sphora zmusiły jej zarząd do poszukiwania nowych rozwiązań - pisze Dziennik Gazeta Prawna. Firma weszła na rynek e-commerce, jednak jej wyniki nie zachwycają.

REKLAMA

W 2012 roku Sephora osiągnęła łączny zysk 23,5 mln złotych przy sprzedaży 453,9 mln złotych. W 2011 było to odpowiednio 28,8 mln złotych oraz 447,1 mln złotych. Od 5 lat obserwowalny jest trend, w którym pomimo wzrostu sprzedaży zyski spółki regularnie maleją.

Jedną z decyzji, jaką podjął zarząd firmy, było wejście w handel e-commerce. Sephora chciała w ten sposób przyciągnąć klientów z miast, w których nie posiada placówki. W ciągu kilkunastu dni od uruchomienia platformy złożono łącznie tysiąc zamówień. Jeden z liderów branży, portal iperfumy.pl notuje 2 tysiące zamówień dziennie. 

Problemem Sephory, oprócz wysokich cen (spółka przyjęła strategię takich samych cen we wszystkich punktach sprzedaży), jest także posiadanie dużej liczby salonów w najlepszych galeriach handlowych. Stąd wysokie koszty czynszów i niższa rentowność sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA