PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Trwa walka o zagranicznego e-klienta

  • dlahandlu.pl
  • 16 kwi 2015 09:28

Europejczycy na wirtualne zakupy coraz częściej wybierają się poza granice swojego kraju. Chętniej zaglądają też do Polski. Skoro statystyczny obywatel Unii Europejskiej wydaje na zakupy w internecie 1234 euro, a Polak nie więcej niż 465 euro, jest się o kogo bić. Co polski e-sklep powinien zrobić, aby pozyskać zagranicznych klientów?

REKLAMA

Niekwestionowanym liderem w zakupach online w Europie jest Wielka Brytania – aż 42 proc. Brytyjczyków kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu. Na drugim miejscu znaleźli się konsumenci z Niemiec – 35 proc. z nich jest na wirtualnych zakupach raz w tygodniu lub częściej. 

E-konsumenci z najbardziej rozwiniętych rynków europejskich coraz chętniej kupują online w innym kraju niż mieszkają. Częściej wybierają również Polskę. Niewątpliwym magnesem przyciągającym zagranicznych konsumentów nad Wisłę jest niższa, niż na ich rodzimym rynku, cena. Problem w tym, że wraz z rosnącym na zachodzie Europy potencjałem polskich e-sklepów, nie wzrasta ich dostępność dla zagranicznych konsumentów.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC, eksportujący przedsiębiorcy w działalności biznesowej coraz częściej deklarują wykorzystanie internetu  (79 proc.). Mimo to, e-sklep w języku obcym posiada zaledwie 6 proc. firm, a stronę internetową tłumaczy tylko 1 na 3 przedsiębiorców prowadzących sprzedaż za granicę (31 proc.). Czynnikiem, który nie ułatwia pozyskiwania zagranicznych klientów, jest brak promocji i reklamy polskiego e-commerce skierowanych na inne rynki niż krajowy. Zupełnie inne nastawienie na pozyskiwanie zagranicznych klientów panuje w Europie Zachodniej.

– Według danych Sociomatic Labs, w najbliższej przyszłości 70 proc. kampanii reklamowych, brytyjskich i niemieckich sklepów internetowych, kierowanych będzie do klientów zagranicznych. W Europie Środkowo – Wschodniej, w tym w Polsce, zaledwie 30 proc. – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Europie Centralnej i Wschodniej w Sociomantic Labs.

Równie duży potencjał, jak zakupy transgraniczne, ma mobile. Z roku na rok rośnie liczba użytkowników smartfonów i tabletów oraz rola tych urządzeń w procesach zakupowych. Według szacunków eMarketera wartość rynku płatności mobilnych na świecie do roku 2017 osiągnie wartość aż 1 biliona dolarów. Rynek e-handlu dynamicznie rośnie i już w I kwartale 2015 roku ponad 30 proc. kupujących online skorzystało przy zakupie z urządzania mobilnego. Dlatego warto już dziś zapewnić sobie obecność w tym najdynamiczniej rozwijającym się kanale sprzedaży. Na tym nie koniec. Oprócz tworzenia aplikacji lub wersji mobilnych strony e-sklepu w kilku wersjach językowych, trzeba pomyśleć o anglojęzycznej promocji na urządzaniach mobilnych, która precyzyjnie dotrze do zagranicznych klientów.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA