PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Trwa zadaszanie dworca Łódź Fabryczna

  • Autor: PAP
  • 27 kwi 2015 14:07

Trwa zadaszanie dworca Łódź Fabryczna oraz montaż torów - o długości ponad 10 km. Nowy dworzec, którego budowa jest największą inwestycją prowadzoną obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe, ma być jednym z najnowocześniejszych w Europie.

REKLAMA

W poniedziałek przedstawiciele m.in. PKP PLK zaprosili dziennikarzy na plac budowy i mówili o postępach prac, które prowadzone mają być do końca tego roku.

Według inwestora, wykonawca kończy szklenie konstrukcji zadaszenia nad wejściem głównym, które będzie miało szerokość 40 m. Na dachu jest już blisko 5 tys. paneli. Cały dworzec to trzy hale o łącznej powierzchni 36 tys. m kw., które będą pokryte 10 tys. płyt. Część z nich wykonana jest ze szkła i dzięki świetlikom na perony, znajdujące się 16 metrów pod ziemią, dotrze światło słoneczne.

Pod ziemią prowadzone są prace wykończeniowe takie jak m.in. tynkowanie, montaż okładzin, wykonanie posadzek i przeprowadzenie instalacji - elektrycznej, wentylacyjnej i kanalizacyjnej.

Jak poinformował PAP Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK, trwa budowa czterech peronów. Trzy z nich będą miały długość 400 metrów, a czwarty - 300 metrów. Na trzech peronach powstała konstrukcja schodów ruchomych. Na peronach nr 3 i 2 powstały już klatki schodowe, a na peronach 3 i 4 - zamontowano windy techniczne. W dwóch nawach tunelu instalowane są tory.

Dudkiewicz podał, że testy i próby eksploatacyjne rozpoczną się pod koniec 2015 r. Zwrócił uwagę, że wynik prób i testy systemów sterowania i bezpieczeństwa, a także odbiory techniczne, pozwolą określić datę startu pierwszych regularnych połączeń. Według niego z nowej stacji najszybsze pociągi dojadą m.in. do Warszawy w czasie ok. 70 minut.

PKP PLK zapewnia, że Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie. Trzypoziomowa stacja kolejowa będzie najważniejszą częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać będą się pociągi, autobusy, w tym dalekobieżne i tramwaje. Pod ziemią znajdzie się też parking na niemal 1000 aut.

Wartość kontraktu na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna, realizowanego przez konsorcjum Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów, to ponad 1,75 mld zł brutto. "PKP Polskie Linie Kolejowe złożyły wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków UE" - zaznaczył Dutkiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA