PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Trzy typy klientów pod lupą marketów

  • Autor: gazeta.pl
  • 10 paź 2013 19:34

Idziesz na zakupy z planem i listą zakupów? Masz w telefonie komórkowym aplikację ułatwiającą planowanie zakupów? Jesteś "fundamentalistą". Z takimi jak ty producenci towarów mają problem - czytamy w gazeta.pl

REKLAMA

"Fundamentaliści" to ciężki orzech do zgryzienia. Nie dość, że ciężko cię namówić na zakupy, to jeszcze jesteś strasznie nielojalny względem konkretnych marek. Z różnych badań robionych przez specjalistyczne firmy doradzające sklepom wynika, że "fundamentaliści" to ok. 40 proc. klientów, którzy w sklepach generują tylko jedną trzecią obrotu. Są wredni i trudni do zmanipulowania przez sklepy, odporni na promocje.

"Fundamentalista" najczęściej planuje zakupy nabiału, wędlin, pieczywa oraz napojów. 63 proc. z nich nie umieszcza na liście zakupów żadnej konkretnej nazwy produktu. Np. jest jogurt, ale nie "ten konkretny" jogurt (np. Danone czy Klimeko). Ostateczną decyzję ten typ konsumenta podejmuje dopiero przy regale. Skład produktu? Odgrywa małą rolę. Napisy na etykietach czyta tylko co piąty Polak.

Masz plan, ale kupujesz też rzeczy, których nie ma na liście? Jesteś "reformatorem". To kolejne ponad 40 proc. klientów. Idziesz do sklepu bez planu? Jesteś "anarchistą", czyli najcenniejszym klientem w sklepie. Mimo że jest ich tylko kilkanaście procent, dają się złowić prawie na wszystko i przynoszą sklepom konkretny obrót - informuje gazeta.pl.

 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA