PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

TTIP szansą dla branży handlowej

  • www.portalspozywczy.pl
  • 27 kwi 2015 15:48

Negocjowana obecnie umowa inwestycyjno-handlową między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską oznacza ogromne korzyści dla konsumentów, którzy otrzymują potężny wybór produktów, tak w zakresie jakości i ceny. To także szansa na dynamiczny rozwój dla producentów po obu stronach oceanu. Dla handlowców TTIP to większy wybór produktów dzięki którym mogą efektywniej dopasowywać ofertę sklepów do potrzeb klientów – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Renata Juszkiewicz, wiceprezes EuroCommerce, prezes POHID.

REKLAMA

EuroCommece wiąże duże nadzieje z negocjowaną obecnie umową inwestycyjno-handlową między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską (TTIP). Skąd ten entuzjazm?

Widzimy w umowie między USA i UE dużą szansę dla całej europejskiej gospodarki, a także dla przedsiębiorstw reprezentowanych przez EuroCommerce. Ratyfikacja tej umowy, to przede wszystkim szansa na usunięcie wszelkiego rodzaju barier handlowych, w tym m.in. taryf celnych i zniesienie kwot eksportowych, po obu stronach Atlantyku. Co za tym idzie, poprawę dostępu do rynku i ujednolicenie przepisów regulujących wymianę handlową. To wszystko przełoży się na zmniejszenie biurokracji i ograniczenie kosztów, a tym samym poprawę konkurencyjności i możliwość zagwarantowania niższych cen i dostępu do szerszej oferty produktów konsumentom w UE i USA.

Istotną kwestią jest wspomniana spójność regulacyjna. Obecnie bacznie obserwujemy wewnątrz unijne problemy z wprowadzeniem w życie tzw. Single Market Act (Akt o jednolitym rynku – red.), który zawiera szereg środków wspierających europejską gospodarkę i służących zwiększeniu zatrudnienia. Niestety, swobodny przepływ towarów, usług, kapitału i osób wewnątrz UE nie zawsze odbywa się bez zakłóceń. Pojawiają się np. kwestie związane z protekcjonizmem i ochroną rynków narodowych przez niektóre państwa unijne. Koncepcja stworzenia wspólnego rynku w obszarze euroatlantyckim poszerza możliwości rozwoju dla obu stron umowy.

Co TTIP oznacza dla sektora handlowego w Polsce i Unii Europejskiej?

Dla branży handlowej najważniejszy jest swobodny przepływ towarów między dwoma największymi rynkami na świecie. Umowa oznacza przede wszystkim ogromne korzyści dla konsumentów, którzy otrzymują potężny wybór produktów, tak w zakresie jakości, ceny, ale i smaków. To także szansa na dynamiczny rozwój dla producentów po obu stronach oceanu, którzy zyskują możliwość łatwiejszej sprzedaży swoich produktów na dużych rozwiniętych rynkach i dostęp do szerokiej rzeszy nowych konsumentów. Dla handlowców jest to niezwykle istotne, ponieważ mając większy wybór mogą efektywniej dopasowywać ofertę sklepów do potrzeb klientów. Sieci handlowe mogą szybciej i elastyczniej reagować na zmieniające się warunki na rynku. Łatwy i szybki dostęp do produktów bez dodatkowych utrudnień administracyjnych, zapewnienie najwyższej jakości i najlepszej ceny, jest najważniejsze dla branży handlowej.

Przeczytaj więcej

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA