PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Turyści na ratunek krakowskim ulicom handlowym

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 cze 2013 14:02

Turyści na ratunek krakowskim ulicom handlowym

Handel na krakowskich ulicach koncentruje się w centralnym, historycznym kwartale miasta, a wśród najemców dominują firmy z branży gastronomicznej, mody, biżuterii i dodatków - wynika z raportu Jones Lang LaSalle

REKLAMA

- Kraków intensywnie czerpie ze swojego kulturowego dziedzictwa. Stare Miasto stanowi wielką atrakcję turystyczną, w samym tylko 2012 odwiedziło je prawie 9 milionów osób. Nieprzypadkowo zatem handel przy głównych ulicach w Krakowie koncentruje się w centralnym, historycznym kwartale miasta - komentuje Patrycja Dzikowska, dyrektor w dziale badań i doradztwa, Jones Lang LaSalle. - Główny odcinek wiedzie szlakiem dawnej Drogi Królewskiej, począwszy od Bramy Floriańskiej, wzdłuż ulicy Floriańskiej przez Rynek Główny do ulicy Grodzkiej i Placu Dominikańskiego, a następnie do Zamku na Wawelu i dalej na Kazimierz, do starej dzielnicy żydowskiej. Ulica Szewska, wiodąca na zachód od Rynku Głównego do ruchliwego punktu przesiadkowego komunikacji publicznej przy ul. Karmelickiej, jest również popularną lokalizacją dla szeregu sklepów, restauracji i kawiarni. Sporym zainteresowaniem najemców cieszą się inne boczne ulice, jak np. Sławkowska, Szpitalna, Sienna, Św. Tomasza czy Św. Jana - dodaje.

Kategorią handlową dominującą w obszarze Starego Miasta jest gastronomia (kawiarnie, restauracje, bistra, puby, kluby i operatorzy fast food), na którą przypada ok. 36 proc. usytuowanych tu lokali. Drugie miejsce (18 proc.) zajmuje moda, obuwie, akcesoria i dodatki, a kolejne (10 proc. udziału) sklepy z biżuterią i dodatkami, co jest charakterystyczne dla popularnych ośrodków turystycznych. Przy krakowskich ulicach handlowych ulokowało się kilka znanych marek międzynarodowych (Swarovski, Pandora), krajowych (Schubert, Kobe czy Red Rubin, a także lokalnych jubilerów i sklepów z pamiątkami i biżuterią. Co warte odnotowania, najemcy kategorii moda, biżuteria i dodatki w szczególności upodobali sobie ulice Grodzką i Floriańską. Z kolei Rynek Główny to przede wszystkich rozbudowana oferta gastronomiczna.

Banki i usługi finansowe nie odgrywają znaczącej roli w składzie najemców przy ulicach handlowych w Krakowie. Niemniej jednak, duże instytucje bankowe, takie jak PKO BP, Pekao SA, BZ WBK czy Deutsche Bank, ulokowały swoje siedziby w prestiżowych miejscach wokół Rynku Głównego. Udział pustych lokali stanowi 7 proc. całkowitej liczby sklepów przy ulicach handlowych w Krakowie.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA