PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Tworzyć miejsca, a nie obiekty

Tworzyć miejsca, a nie obiekty
Tkalnia mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 sty 2019 10:25

Coraz częściej zastępują tradycyjne przestrzenie publiczne, stają się destynacją spotkań, ośrodkiem życia społecznego i mają miastotwórczy charakter. Mowa rzecz jasna o galeriach handlowych, które pełnią już coraz więcej funkcji.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 sty 2019 10:25

Warszawa, 18 stycznia 2018 r. Informacja prasowa

Pierwsze galerie handlowe w Polsce powstały pod koniec lat 90. i pełniły funkcję czysto zakupową. Obecnie ich rola się zmieniła i coraz większe znaczenie zyskuje koncepcja placemaking. To kształtowanie przestrzeni publicznej, które zakłada aktywację lokalnych społeczności, a także nieustanną rewolucję, dostosowanie do zmian, potrzeb i oczekiwań konsumentów. Centra handlowe mają więc przed sobą duże wyzwanie – nie wystarczy już bogata oferta handlowa, klienci oczekują czegoś więcej.

- Najważniejsze, aby podczas projektowania obiektu pamiętać, że tworzymy całe miejsce, a nie tylko galerie handlową. Ważne jest zarówno otoczenie jak i oferta komplementarna, która wykracza już ponad kino, restauracje czy siłownie. W dużych obiektach handlowych pojawiają się kręgielnie, mini golf, centra medyczne, przedszkola, a także strefy coworkingowe. Coraz częściej centra handlowe pełnią funkcje publiczne poprzez integrację z dworcami autobusowymi czy kolejowymi, tak jak ma to miejsce w sześciu obiektach z portfela sieci Dekada – komentuje Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada.

Piąta generacja centrów handlowych

Obecnie powstają już centra generacji V, czyli tak zwane „miasta w miastach”, w których ludzie mogą mieszkać, pracować, robić zakupy i spędzać czas wolny. W dobie konkurencyjności i zmian rynkowych takich jak m.in. zakaz handlu w niedzielę zarówno władze miasta jak i prywatni inwestorzy muszą zadbać o to, aby dostarczyć mieszkańcom jak najciekawsze rozwiązania i nie stracić na konkurencyjności. Czasem, jak w przypadku firmy A&A decydują się na rewitalizację tkanki miejskiej.

- Kiedy powstawał pomysł stworzenia centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia i jego pierwsze szkice, nie myślałem o tym projekcie jak o typowej galerii handlowej. Od początku było dla mnie oczywiste, że tworzymy nowe centrum miasta – miejsce, które mieszkańcy będą traktować jako nowy punkt spotkań. Zadbaliśmy o kompleksową rewitalizację terenów pofabrycznych zachowując genius loci – komentuje Adrian Majsterek, inwestor A&A, centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia.

Miejsca o wyjątkowym charakterze, łączące dobrze zaplanowane funkcje w estetycznym, zrewitalizowanym otoczeniu stają się miejscami życia towarzyskiego i społecznego oraz przyciągają nie tylko amatorów zakupów, ale także osoby, które szukają rozrywki i ciekawych alternatyw na spędzenie wolnego czasu. Tego rodzaju miejsca stają się już wizytówką miasta – również dla osób przyjezdnych. Centra handlowe łączące funkcje komunikacyjne i handlowe (jak w przypadku Dekady Konin, czy Mińsk Mazowiecki) mają dużą przewagę konkurencyjną ponieważ są pierwszym punktem jaki mają szansę zobaczyć turyści po przyjeździe do danej miejscowości. Nowoczesne, zaprojektowane przez prestiżowe biuro architektoniczne budynki, łączące funkcje komunikacyjne i handlowe to ważne elementy tworzenia miejskiego wizerunku.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.