PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ulice handlowe nieprzystosowane do potrzeb niepełnosprawnych

  • Autor: PAP
  • 08 gru 2014 07:29

Sklepy i restauracje przy głównych ulicach handlowych miast w W. Brytanii są "szokująco" mało dostępne dla osób niepełnosprawnych - wynika z audytu zamówionego przez rząd. Jak podał w sobotę portal BBC News, pod tym kątem przyjrzano się ponad 30 tys. placówek.

REKLAMA

Tysiące z nich nie zdołało zaadaptować pomieszczeń do potrzeb niepełnosprawnych klientów. Jedna piąta sklepów jest niedostępna dla osób poruszających się na wózkach. Jedynie 15 proc. restauracji i sklepów jest wyposażonych w pętlę indukcyjną - urządzenie współpracujące z aparatami słuchowymi. Trzy czwarte restauracji nie adresuje swojej oferty do osób z upośledzeniami wzroku.

Z 30 tysięcy placówek każdą odwiedzili osobiście przedstawiciele DisabledGo - serwisu monitorującego usługi dostępne dla osób niepełnosprawnych. To największy taki audyt w Wielkiej Brytanii - podaje BBC.

Podczas audytu proszono też wielkie sieci handlowe o informacje na temat udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Jedynie 4 procent z przedsiębiorstw odpowiedziało na pytanie na ten temat.

Przedstawiciel brytyjskiego rządu ds. osób niepełnosprawnych Mark Harper, który zlecił audyt, zwrócił uwagę, że w ten sposób firmy tracą potencjalnych klientów. "Jedna piąta ludności Wielkiej Brytanii to osoby z niepełnosprawnością. Siła nabywcza tych osób i ich gospodarstw domowych sięga ponad 200 mld funtów. Poprawienie dostępności to oczywistość" - podkreślił.

Z audytu wynika, że mniej niż 1/3 sklepów towarowych ma przebieralnie przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Odpowiednio przystosowanych toalet nie ma 40 proc. restauracji i 1/3 domów towarowych. Dwie trzecie pracowników w sklepach detalicznych nie zostało przeszkolonych, jak należy pomóc niepełnosprawnym klientom.

Zarazem, w innym materiale na temat audytu BBC podaje opinię czytelników, którzy sami prowadzą firmy. Wskazali oni, że gdy starali się dostosować swoje placówki do potrzeb osób niepełnosprawnych, napotkali trudności z powodu nieelastycznych przepisów dotyczących zagospodarowania przestrzennego.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA