PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ulice handlowe potrzebne od zaraz

  • Autor: Propertynews.pl
  • 04 lis 2014 14:52

Ulice handlowe potrzebne od zaraz

Pomimo dużego nasycenia rynku w Polsce jest nadal miejsce dla nowych centrów handlowych, ale jednocześnie niewyczerpanym jeszcze tematem i alternatywą są ulice handlowe. Sieci skłonne są inwestować w takich lokalizacjach, ale ich rozwój napotyka na szereg ograniczeń.

REKLAMA

Mimo dużego nasycenia krajowego rynku powierzchni handlowych w Polsce zagraniczne marki przejawiają duże zainteresowanie polskim rynkiem retail. Świadczą o tym dane, które ukazują coroczny wzrost wchodzących do Polski zagranicznych brandów - w 2011 r. były to 24 marki, w 2012 r. 30, w 2013 r. 31 zagranicznych marek.

- Zainteresowanie zagranicznych marek naszym rynkiem powierzchni handlowych mimo jego dużego nasycenia wynika z pozycji Polski, jako lidera rynku retail w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce jest nadal miejsce dla nowych centrów handlowych, a jednocześnie niewyczerpanym jeszcze tematem są ulice handlowe, które mogą i powinny stanowić alternatywę, a zarazem uzupełnienie oferty centrów handlowych, tak jak dzieje się u naszych zachodnich sąsiadów. Zagraniczne brandy, bardziej niż polskie firmy, skłonne są chętniej inwestować w ulice handlowe, wynika to zapewne z ich doświadczeń na rynkach zachodnich - mówi Joanna Mroczek, dyrektor marketingu oraz działu doradztwa i badań rynku w CBRE.

- Rozwój ulic handlowych w Warszawie napotyka na szereg ograniczeń. Jednym z nich jest różnorodna struktura własności wynikająca z zaszłości historycznych. Aby sytuacja uległa poprawie, należy rozpocząć od rozwiązania tego problemu, a następnie przyjąć model zarządzania ulicami handlowymi przez profesjonalne firmy, tak jak to ma miejsce w miastach Europy Zachodniej - stwierdziła Beata Kokeli, senior director działu powierzchni handlowych CBRE

- Celem spotkania w gronie różnych podmiotów zainteresowanych rozwojem ulic handlowych powinno być wspólne zastanowienie się jak razem można przyczynić się likwidacji barier leżących u podstaw ich rozwoju - dodała Beata Kokeli.

Reprywatyzacja i sprawdzone rozwiązania

Nieodzowność uchwalenia centralnej ustawy reprywatyzacyjnej, konieczność długofalowego planowania działań i ustalania celów przez władze Warszawy, intensywna współpraca Ratusza z inwestorami, stowarzyszeniami społecznymi i mieszkańcami, przywrócenie urzędu Naczelnego Architekta Miasta - to kluczowe wnioski płynące z analizy CBRE.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA