PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Unibail-Rodamco: chcemy tworzyć lepsze miejsca

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 08 mar 2017 07:17

Unibail-Rodamco: chcemy tworzyć lepsze miejsca Jakub Skwarło, dyrektor operacyjny w Unibail-Rodamco

Dla Unibail-Rodamco liczy się nie tylko rozwój i wzrosty w obszarze działalności operacyjnej. Firma przyjęła długofalową strategię CSR, której głównym celem jest zmniejszenie w swoich działaniach emisji dwutlenku węgla o 50 proc. do 2030 roku. O działaniach w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu i czterech filarach nowej strategii rozmawiamy z Jakubem Skwarło, dyrektorem operacyjnym w Unibail-Rodamco.

REKLAMA

 Skąd pomysł na tak długofalową strategię? Płynące z niej korzyści nie powinny być widoczne od razu?

Jakub Skwarło, dyrektor operacyjny w Unibail-Rodamco: Genezą strategii „Lepsze miejsca 2030” było podpisanie w grudniu 2015 roku przez 195 państw Paryskiego Porozumienia Klimatycznego podczas Konferencji Narodów Zjednoczonych. My jako grupa Unibail-Rodamco swoją długofalową strategię CSR ogłosiliśmy we wrześniu 2016 roku. Głównym jej celem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 50 proc. Przy takim założeniu oczywiste jest, że na efekty niektórych wprowadzanych zmian będzie trzeba poczekać nawet kilka lat. Zależy nam także na zmianie myślenia – i wśród społeczności lokalnych, i wśród naszych pracowników – dlatego nie oczekujemy natychmiastowych efektów, choć nasze pierwsze działania będą widoczne od razu.

Jakie obszary obejmuje strategia? Mówi wyłącznie o wpływie na środowisko?

Strategia opiera się na czterech filarach, które dotyczą nie tylko działań proekologicznych, ale także pozytywnego wpływu na lokalne społeczności i zmiany postaw naszych pracowników. Pierwszy filar to „Mniej emisji dwutlenku węgla, lepsze budynki”. Tutaj działamy dwutorowo: po pierwsze wybieramy ekologiczne materiały, budując nowe obiekty handlowe, a po drugie efektywnie zarządzamy budynkami, które już znajdują się w naszym portfolio, m.in. wymieniając elektryczność na zieloną, podpisując porozumienia ekologiczne z najemcami, stosując oświetlenie LED i skupiając się na zmniejszeniu zużycia energii.

Drugi filar – „Mniej zanieczyszczający transport, lepsza komunikacja” – koncentruje się na tym, w jaki sposób ludzie docierają do naszych centrów handlowych. Chcemy, żeby do 2030 roku 75 proc. klientów korzystało ze zrównoważonych środków transportu. Aby zrealizować ten cel, znacznie zwiększamy liczbę miejsc parkingowych dla rowerów przy naszych centrach, rozpoczynamy współpracę z lokalnymi władzami, aby optymalizować transport miejski w okolicy, wprowadzimy też pewne rozwiązania znane pod hasłem „car-sharing”, stworzymy kolejne miejsca ładowania samochodów elektrycznych. Ważny jest też wybór lokalizacji: nasze centra – Arkadia, Galeria Mokotów, Galeria Wileńska czy powstająca Wroclavia – są dobrze skomunikowane, więc klienci mogą wybrać transport publiczny lub coraz bardziej popularny rower zamiast samochodu.

  • Jarosław Bogucki 2017-03-08 12:53:08
    Pan Dyrektor zapomniał wspomnieć, że działania CSR są nakierowane również na szeroko pojętą dostępność architektniczną przestrzeni w Centrach Handlowych. Firma od 2014 wraz z Fundacją Integracja pracuje w temacie dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się co zaowocowało uzyskaniem przez Arkadie oraz Galeria Mokotów prestiżowego certyfikatu "Obiekt bez barier".

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA