PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Upadłość firmy Domex oznacza duże straty dla całego rynku

  • Autor: Puls Biznesu
  • 28 kwi 2014 09:09

Nawet 250 mln złotych - tyle będzie kosztowała firmy ubezpieczeniowe upadłość firmy Domex, właściciela sieci Avans. To jednak nie wszystko, firma zadłużona na prawie 500 mln złotych może pociągnąć za sobą wielu dostawców, a nawet inne sieci z branży elektronicznej - donosi Puls Biznesu.

REKLAMA

Według informacji, jakie uzyskał Puls Biznesu, wniosek o upadłość spółki wynika przede wszystkim z zakwestionowania przez urząd skarbowy około 60 mln złotych zwrotu podatku VAT. Sama firma jest zadłużona u producentów i dostawców na około 220 mln złotych. W trudnej sytuacji Domeksowi pomocy nie udzieliły banki, a ubezpieczyciele zmniejszyli limity na polisach kredytów kupieckich.

Upadłość firmy może jednak przynieść ubezpieczycielom poważne straty. Obecnie szacowane są one na nawet 250 mln złotych, gdzie 200 mln złotych prawdopodobnie trafi do kontrahentów spółki Domex. Firmy ubezpieczeniowe stracą nie tylko na samych odszkodowaniach, ale również na mniejszych przychodach wynikających ze skali upadłości i utraty składek.

Problemy Domeksu mogą także negatywnie wpłynąć na inne firmy z branży. Ubezpieczyciele mogą bowiem szykować podwyżki stawek z tej branży. Pod znakiem zapytania stoi także przyszłość producentów elektroniki współpracujących z siecią Avans.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA