PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Uwaga! Mężczyzna na zakupach

  • Autor: propertynews.pl
  • 10 lis 2015 14:04

Uwaga! Mężczyzna na zakupach Fot. Fotolia

Mężczyzna na zakupach? Nieszczęśliwy, zły i znudzony. To stereotypy, które jednak coraz bardziej mijają się z rzeczywistością i twardymi danymi. 67 proc. mężczyzn, przepytanych w lubelskich Tarasach Zamkowych w ramach sondy zakupowej przyznało, że lubi robić zakupy. Pod warunkiem, że przebiegają po ich myśli…

REKLAMA

Naukowcy z Wharton University of Pennsylvania we współpracy z zespołem badawczym Verde Group dowiedli, że mężczyźni, planując zakupy, doskonale wiedzą, co chcą kupić i ile pieniędzy mogą na to przeznaczyć. Cenią swój czas i nie lubią go tracić, chodząc od sklepu do sklepu. Dlatego, przed wizytą w centrum handlowym, tworzą (najczęściej tylko w głowie) listę potrzebnych produktów, dzięki której szybciej podejmują decyzje zakupowe. Tu nie ma mowy o długich spacerach czy przymierzaniu setek ubrań – zakupy muszą odbyć się szybko i sprawnie. Tezę tę potwierdzają badania przeprowadzone ostatnio w Tarasach Zamkowych. Wynika z nich, że prawie 90 proc. mężczyzn na zakupy poświęca mniej niż 2 godziny, a 68 proc. przychodzi do centrum handlowego z myślą o nabyciu bardzo konkretnych produktów.

Misja - zakupy

Wybór odpowiedniego sklepu i szybka analiza jego oferty są elementem przygotowań prowadzonych przez mężczyzn jeszcze przed wyjściem z domu. Facet to klient konkretny, wierny i wygodny, kupujący zazwyczaj znane i sprawdzone produkty. 83 proc. ankietowanych w Tarasach Zamkowych przyznało, że zwabiła ich tutaj dostępność w jednym miejscu wszystkich pożądanych marek. Uważają, że ma to decydujące znaczenie przy wyborze konkretnego centrum handlowego. Mężczyźni nie tylko cenią miejsca, w których pod jednym dachem zrobią całość zakupów, ale zwracają też uwagę na utylitarny charakter sklepu: jego położenie, dostępność do parkingu, a także sam komfort robienia zakupów.

Mężczyzna na ogół doskonale wie, czego szuka. Kobieta w czasie „rajdu” po sklepach oczekuje większej interakcji, kontaktu wzrokowego ze sprzedawcą, różnorodnych informacji. Zanim podejmie ostateczną decyzję, pragnie przetestować wszystkie możliwe opcje. Panowie uważają tego typu działania za niepotrzebną stratę czasu. Jak wynika z sondażu, tylko 39 proc. mężczyzn prosi o pomoc czy poradę obsługę sklepu. Co więcej, wszelkie wskazówki pochodzące od „niepytanego” sprzedawcy są niejednokrotnie traktowane wysoce podejrzliwie, jako próby naciągnięcia lub zwyczajnie „wciśnięcia bubla”. W czasie zakupów interakcja mężczyzny z otoczeniem ogranicza się do absolutnego minimum - zazwyczaj zadaje on tylko konkretne pytania, oczekując równie konkretnych odpowiedzi.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.