PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

VIII FRSiH: Sieci muszą poszukać nowych strategii

  • www.portalspozywczy.pl
  • 05 lis 2015 16:27

VIII FRSiH: Sieci muszą poszukać nowych strategii Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska

- Sieci handlowe, które chcą operować na rynku, muszą zmieniać swoje strategie - powiedział Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska podczas debaty „Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji”, która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Jak podkreślił Adam Manikowski, rynek handlowy w Polsce jest stale coraz bardziej konkurencyjny.

- Rentowność sieci handlowych jest coraz mniejsza. Obserwujemy coraz mniejsze zainteresowanie sieci otwieraniem nowych sklepów, a większe - zwiększaniem atrakcyjności oferty i lepszym wykorzystaniem powierzchni handlowej – dodał dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Przypomniał także, że na rynku handlowym pojawił się ostatnio nowy format - disconvenience, czyli połączenie dyskontów ze sklepem, gdzie można szybko zrobić codzienne zakupy.

Adam Manikowski, podkreślił, że Tesco aktywnie przygotowuje się do zmian na rynku handlowym. Grupa niedawno przeprowadziła połączenie rynków: czeskiego, węgierskiego, słowackiego i polskiego, które miały na celu uwolnienie zasobów, aby można było wspólnie inwestować na tych rynkach. – Ten ruch scentralizował procesy i przyniósł sporo efektów synergii. Możemy inwestować w ofertę dla klienta, ponieważ mamy coraz lepszą sytuację finansową – dodał dyrektor.

- Jesteśmy w stanie tak inwestować, aby zwiększać rentowność powierzchni handlowych. Stworzyliśmy format, który odpowiada aktualnym wymaganiom naszych klientów. Stawiamy na małe formaty i artykuły świeże – dodał Manikowski.

Co zrobić z segmentem hipermarketów, który nie rośnie? - Testujemy nowe podejście do tych sklepów. Zastanawiamy się nad otwarciem we wnętrzach naszych hipermarketów innych mniejszych sklepów. – dodał.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA