PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

VIII FRSiH: Sieci muszą poszukać nowych strategii

  • www.portalspozywczy.pl
  • 05 lis 2015 16:27

VIII FRSiH: Sieci muszą poszukać nowych strategii Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska

- Sieci handlowe, które chcą operować na rynku, muszą zmieniać swoje strategie - powiedział Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska podczas debaty „Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji”, która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Jak podkreślił Adam Manikowski, rynek handlowy w Polsce jest stale coraz bardziej konkurencyjny.

- Rentowność sieci handlowych jest coraz mniejsza. Obserwujemy coraz mniejsze zainteresowanie sieci otwieraniem nowych sklepów, a większe - zwiększaniem atrakcyjności oferty i lepszym wykorzystaniem powierzchni handlowej – dodał dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Przypomniał także, że na rynku handlowym pojawił się ostatnio nowy format - disconvenience, czyli połączenie dyskontów ze sklepem, gdzie można szybko zrobić codzienne zakupy.

Adam Manikowski, podkreślił, że Tesco aktywnie przygotowuje się do zmian na rynku handlowym. Grupa niedawno przeprowadziła połączenie rynków: czeskiego, węgierskiego, słowackiego i polskiego, które miały na celu uwolnienie zasobów, aby można było wspólnie inwestować na tych rynkach. – Ten ruch scentralizował procesy i przyniósł sporo efektów synergii. Możemy inwestować w ofertę dla klienta, ponieważ mamy coraz lepszą sytuację finansową – dodał dyrektor.

- Jesteśmy w stanie tak inwestować, aby zwiększać rentowność powierzchni handlowych. Stworzyliśmy format, który odpowiada aktualnym wymaganiom naszych klientów. Stawiamy na małe formaty i artykuły świeże – dodał Manikowski.

Co zrobić z segmentem hipermarketów, który nie rośnie? - Testujemy nowe podejście do tych sklepów. Zastanawiamy się nad otwarciem we wnętrzach naszych hipermarketów innych mniejszych sklepów. – dodał.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA