PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Vistula chce osiągnąć w br. 20 mln zł zysku netto

  • Autor: PAP
  • 07 kwi 2014 17:06

Vistula zakłada w 2014 r. poprawę wyników z działalności podstawowej, oczyszczonych o zdarzenia jednorazowe. Założone na ten rok w programie motywacyjnym co najmniej 20 mln zł zysku netto jest możliwe do osiągnięcia - poinformował w rozmowie z PAP Grzegorz Pilch, prezes Vistuli. Pierwszy kwartał był dla grupy zdecydowanie lepszy rok do roku.

REKLAMA

"Tegoroczny wynik netto będzie niższy rdr, ale zakładamy poprawę wyniku w samym core-biznesie" - powiedział PAP Pilch.

"Obowiązuje nas program motywacyjny uchwalony w 2012 roku. Na 2014 rok zakłada on 20 mln zł zysku netto. Nie mamy prognoz, ale spółkę stać na osiąganie tego rodzaju wyników z core-biznesu. Taki wynik jest realny" - dodał prezes.

Pilch zauważył, że wynikom sprzyjać będzie restrukturyzacja finansowa. Z powodu spadku zadłużenia koszty finansowe będą niższe w tym roku o ok. 6 mln zł.

W ubiegłym roku spółka miała ponad 45 mln zł zysku netto (wobec 12,3 mln zł rok wcześniej), 44,9 mln zł EBITDA (wobec 40,4 mln zł rok wcześniej) i 397,7 mln zł przychodów (wobec 395,5 mln zł w 2012 roku). Na wyniki spółki pozytywny wpływ miały zdarzenia jednorazowe, w tym m.in. przeprowadzona w sierpniu restrukturyzacja zadłużenia spółki.

Vistula podała już szacunkowe dane sprzedażowe za pierwszy kwartał. Skonsolidowane przychody w marcu wyniosły około 27,5 mln zł i były niższe o ok. 0,7 proc. rdr. Narastająco w okresie styczeń - marzec sprzedaż wzrosła o ok. 5,5 proc. do 88,1 mln zł.

"Generalnie pierwszy kwartał był dobry, ale niestety sam marzec był trochę gorszy, poniżej naszych oczekiwań, zwłaszcza w części jubilerskiej" - powiedział prezes.

"Jest jednak duża szansa, że wyniki za pierwszy kwartał będą zdecydowanie lepsze rok do roku, a w pierwszym kwartale ubiegłego roku mieliśmy 6,6 mln zł straty netto" - dodał.

Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) wyniosły w marcu około 9,5 mln zł (spadek o 8 proc. rdr). W całym pierwszym kwartale sprzedaż w tym segmencie wyniosła ok. 34,1 mln zł i była wyższa o ok. 3,9 proc. rdr.

Prezes tłumaczy, że słabsze wyniki sprzedaży marcowej w części jubilerskiej to efekt przesunięcia świąt wielkanocnych. W ubiegłym roku wypadły one pod koniec marca i wtedy w pierwszym kwartale w całości skumulował się popyt.

"Odbiło się to na W.Kruku w części przychodowej, ale mimo to marża w marcu była na podobnym poziomie rok do roku. W całym pierwszym kwartale było zdecydowanie lepiej, bo styczeń i luty były dobre" - powiedział prezes.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.