PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Vistula i Wólczanka zanotowały wzrost sprzedaży w ub.r. Deni Cler przeciwnie

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 mar 2013 13:47

Vistula i Wólczanka zanotowały wzrost sprzedaży w ub.r. Deni Cler przeciwnie

Przychody Grupy Vistula w segmencie odzieżowym w 2012 roku były o 1,8 mln zł wyższe niż w roku poprzednim. Wzrost sprzedaży osiągnięty został przede wszystkim w obszarze sprzedaży detalicznej (dla marki Vistula wzrost o 10 proc., dla marki Wólczanka - o 14 proc.) - podała firma w raporcie.

REKLAMA

Spółka zwraca uwagę, że wzrost przychodów został osiągnięty w głównej mierze dzięki rosnącej sprzedaży z 1 mkw. Dla marki Vistula wzrost wyniósł 14 proc., a dla marki Wólczanka 12 proc. Sprzedaż pod marką Deni Cler w roku 2012 była niższa o 3,1 mln zł, tj. o 6,7 proc.

Jednak w wyniku spadków w obszarze działalności hurtowej i w związku z gorszymi wynikami operacyjnymi marki Deni Cler oraz niekorzystnymi trendami kursów walutowych z I połowy 2012 roku wynik operacyjny segmentu odzieżowego w roku 2012 wyniósł 37,4 mln zł w stosunku do 39,6 mln zł w roku 2011. 

Znacznemu ograniczeniu uległy przychody ze sprzedaży usług przerobowych oraz sprzedaży hurtowej, których wartość wyniosła 28,9 mln zł i była niższa o 7,5 mln zł, tj. o 20 proc. od przychodów osiągniętych w roku 2011. Kanał dystrybucji hurtowej oraz usług przerobowych zanotował jednocześnie zmniejszenie poziomu marży brutto z 30,2 proc. w 2011 roku do 28,8 proc. w roku 2012.

Marża brutto segmentu odzieżowego w roku 2012 wyniosła 52,4 proc. w stosunku do 53,2 proc. w roku poprzednim, co - jak podała spółka w raporcie - związane było z wyższymi kosztami zakupu kolekcji wynikającymi z niestabilnej sytuacji na rynku surowcowym oraz walutowym w I połowie ubiegłego roku.

"Wysoki kurs walut, a w szczególności euro, miał również istotny wpływ na wzrost kosztów sprzedaży poprzez rosnący udział kosztów najmu powierzchni handlowych, a tym samym negatywnie wpłynął na osiągnięty wynik operacyjny segmentu" - czytamy dalej.

W samym IV kwartale 2012 roku marża brutto segmentu odzieżowego wyniosła 54,9 proc. w stosunku do 54,4 proc. w IV kwartale 2011 roku.

Vistula Group od lat rozwija własną sieć sprzedaży detalicznej. Aktualnie liczy ona ok. 270 sklepów o łącznej powierzchni sprzedażowej liczącej 25 tys. mkw. Wólczanka obejmuje ok. 80 placówek, Vistula - ok. 75, W.Kruk - ponad 80, a Deni Cler - 35.

 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA