PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Vistula i Wólczanka zanotowały wzrost sprzedaży w ub.r. Deni Cler przeciwnie

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 mar 2013 13:47

Vistula i Wólczanka zanotowały wzrost sprzedaży w ub.r. Deni Cler przeciwnie

Przychody Grupy Vistula w segmencie odzieżowym w 2012 roku były o 1,8 mln zł wyższe niż w roku poprzednim. Wzrost sprzedaży osiągnięty został przede wszystkim w obszarze sprzedaży detalicznej (dla marki Vistula wzrost o 10 proc., dla marki Wólczanka - o 14 proc.) - podała firma w raporcie.

REKLAMA

Spółka zwraca uwagę, że wzrost przychodów został osiągnięty w głównej mierze dzięki rosnącej sprzedaży z 1 mkw. Dla marki Vistula wzrost wyniósł 14 proc., a dla marki Wólczanka 12 proc. Sprzedaż pod marką Deni Cler w roku 2012 była niższa o 3,1 mln zł, tj. o 6,7 proc.

Jednak w wyniku spadków w obszarze działalności hurtowej i w związku z gorszymi wynikami operacyjnymi marki Deni Cler oraz niekorzystnymi trendami kursów walutowych z I połowy 2012 roku wynik operacyjny segmentu odzieżowego w roku 2012 wyniósł 37,4 mln zł w stosunku do 39,6 mln zł w roku 2011. 

Znacznemu ograniczeniu uległy przychody ze sprzedaży usług przerobowych oraz sprzedaży hurtowej, których wartość wyniosła 28,9 mln zł i była niższa o 7,5 mln zł, tj. o 20 proc. od przychodów osiągniętych w roku 2011. Kanał dystrybucji hurtowej oraz usług przerobowych zanotował jednocześnie zmniejszenie poziomu marży brutto z 30,2 proc. w 2011 roku do 28,8 proc. w roku 2012.

Marża brutto segmentu odzieżowego w roku 2012 wyniosła 52,4 proc. w stosunku do 53,2 proc. w roku poprzednim, co - jak podała spółka w raporcie - związane było z wyższymi kosztami zakupu kolekcji wynikającymi z niestabilnej sytuacji na rynku surowcowym oraz walutowym w I połowie ubiegłego roku.

"Wysoki kurs walut, a w szczególności euro, miał również istotny wpływ na wzrost kosztów sprzedaży poprzez rosnący udział kosztów najmu powierzchni handlowych, a tym samym negatywnie wpłynął na osiągnięty wynik operacyjny segmentu" - czytamy dalej.

W samym IV kwartale 2012 roku marża brutto segmentu odzieżowego wyniosła 54,9 proc. w stosunku do 54,4 proc. w IV kwartale 2011 roku.

Vistula Group od lat rozwija własną sieć sprzedaży detalicznej. Aktualnie liczy ona ok. 270 sklepów o łącznej powierzchni sprzedażowej liczącej 25 tys. mkw. Wólczanka obejmuje ok. 80 placówek, Vistula - ok. 75, W.Kruk - ponad 80, a Deni Cler - 35.

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA