PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Vistula spodziewa się dobrych wyników sprzedaży

  • Autor: PAP
  • 13 kwi 2015 20:01

Vistula spodziewa się dobrych wyników za pierwszy kwartał - poinformował w rozmowie z PAP prezes Grzegorz Pilch.

REKLAMA

"Marzec był świetny, dynamika wzrostu przychodów w grupie wyniosła ponad 20 proc. Nie zakładaliśmy w pierwotnych założeniach tak dobrej dynamiki. Myślę, że wynika to trochę z bliskości świąt: były bliżej marca i popyt na pewno trochę wzrósł z tego powodu. Trzeba będzie poczekać na koniec kwietnia, by porównać te dwa miesiące i rozliczyć wspólnie okres świąteczny. Generalnie jednak na rynku jest bardzo dobrze, popyt konsumpcyjny jest na wysokim poziomie, odczuwamy to we wszystkich markach" - powiedział PAP Pilch.

"Narastająco, od początku roku też zanotowaliśmy dobre wzrosty. Pierwszy kwartał oceniamy więc pozytywnie, spodziewamy się dobrych wyników. Gdyby dynamika sprzedaży się utrzymała, to bylibyśmy zachwyceni, zwłaszcza gdyby się przełożyła na czwarty kwartał" - dodał.

W okresie styczeń – marzec 2015 roku skonsolidowana sprzedaż grupy wyniosła około 103 mln zł i była wyższa rdr o około 16,9 proc. W samym marcu skonsolidowane przychody grupy wyniosły około 33,9 mln zł i były wyższe rdr o około 23,7 proc.

Przychody ze sprzedaży detalicznej w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) wzrosły w marcu o ok. 23,5 proc. rdr do około 18,5 mln zł. Narastająco sprzedaż wyniosła około 54,5 mln zł (wzrost o około 18,2 proc. rdr).

Spółka zadowolona jest z poprawy notowanej w sieci Deni Cler. "W Deni Cler jest poprawa, w marcu było zdecydowanie lepiej rdr. Jest dodatnia dynamika sprzedaży, ale i marża się poprawiła. Kolekcja jest zdecydowanie lepsza. Pierwszy kwartał będzie lepszy rdr, ale jeszcze to nie jest poziom sprzedaży i dochodowości, jakiego byśmy oczekiwali" - powiedział prezes Vistuli.

 "W tym roku Deni Cler nie powinno ujemnie kontrybuować do wyników, powinno wypracować wynik zero plus. Po pierwszym kwartale jesteśmy optymistami" - dodał.

 Poinformował, że w tym roku zarząd nie będzie podejmować żadnych strategicznych decyzji dotyczących przyszłości Deni Cler.

Przychody ze sprzedaży detalicznej w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) wzrosły w ubiegłym miesiącu o 29,3 proc. rdr do około 12,2 mln zł. Od początku roku sprzedaż wyniosła około 39 mln zł i była wyższa o około 14,4 proc. rdr.

"Dawno nie notowaliśmy takiej dynamiki jak w marcu. Ważne, że nie oddaliśmy marży w części jubilerskiej i myślę, że będzie to miało spore przełożenie na wynik finansowy W.Kruka" - powiedział Pilch.

Na koniec I kwartału doszło do wydzielenia W.Kruka. Z dniem 1 kwietnia W.Kruk rozpoczął samodzielną sprzedaż jako spółka zależna Vistuli.

"Ten proces był związany z kosztami, co wpłynie na wyniki I kwartału" - powiedział Pilch.

Powtórzył, że planowane jest upublicznienie W.Kruka na bazie wyników za 2015 rok, czyli za około rok.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.