PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W 2011 roku Biedronka otwierała nowy sklep średnio co 36 godzin

  • Autor: Portalspozywczy.pl
  • 08 mar 2012 15:16

Dzięki konsekwentnemu rozwojowi sieci sklepów Biedronka na polskim rynku w 2011 r., wzrosła wartość sprzedaży i zysk jej właściciela - grupy Jeronimo Martins. Sieć Biedronka wygenerowała w ubiegłym roku niemal 59 proc. łącznej sprzedaży Grupy, pozwalając JM zamknąć 2011 rok wzrostem sprzedaży skonsolidowanej o 13,2 proc., do wartości ponad 9,8 mld euro.

REKLAMA

Skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka wzrosła o 24,2 proc. (w PLN) w porównaniu z 2010 r. Obroty sieci Biedronka wyniosły 23,8 mld zł (ok. 5,8 mld euro), co stanowi niemal 59 proc. całkowitych obrotów Grupy (w 2010 r. obroty sieci Biedronka wyniosły 4,8 mld euro).

W 2011 r. Biedronka zrealizowała ambitny plan ekspansji w Polsce otwierając 239 nowych sklepów i modernizując 99. W ubiegłym roku średnio co 36 godzin otwierany był nowy sklep Biedronki. Pozwoliło to sieci umocnić swoją pozycję lidera na polskim rynku i zakończyć 2011 rok liczbą 1873 lokalizacji. Skala nakładów inwestycyjnych w Polsce w ubiegłym roku osiągnęła poziom 312 mln euro.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć sklepów i staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, m.in. dzięki inwestycjom w nowy układ i lepszą ergonomię placówek. To właśnie dzięki klientom nasz rozwój jest możliwy, dlatego chcemy zapewnić im jeszcze większy komfort zakupów - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. - Około 3 mln klientów codziennie odwiedza sklepy Biedronka i ta liczba systematycznie rośnie - dodaje.

Biedronka stale analizuje nawyki żywieniowe Polaków, które charakteryzuje zwiększający się udział świeżych produktów w standardowym koszyku. W reakcji na te zmiany, w ostatnim kwartale 2011 r. rozpoczęto proces zmiany wizerunku oraz wystroju i ergonomii sklepów Biedronki. Zmieniono układ produktów w kierunku lepszego wyeksponowania produktów świeżych, takich jak nabiał, warzywa owoce, pieczywo. Nowy układ był testowany w 195 sklepach i po pozytywnych rezultatach, od początku 2012 r. zaczął być wprowadzany w całej sieci.

Rok 2011 był okresem umacniania pozycji Biedronki na polskim rynku. JMD jest obecnie największą spółką sektora spożywczego w Polsce i czwartą pod względem sprzedaży wśród przedsiębiorstw niefinansowych.

Wyniki uzyskane przez Biedronkę w 2011 r, potwierdzają rolę działalności w Polsce jako głównego źródła wzrostu i zysku całej Grupy, przy czym strategicznym priorytetem pozostaje otwarcie 3000 lokalizacji do końca 2015 r.
Wyniki całej Grupy Jeronimo Martins pokazują, że w 2011 r. EBITDA Grupy wzrosła o 16 proc. proc. do 722 mln euro, zaś skonsolidowany zysk netto o 21 proc. do 340,3 mln euro.

Więcej: www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA