PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W 2012 roku sieć LPP może urosnąć nawet o 100 tys. mkw.

  • Autor: PAP
  • 11 maj 2012 09:12

Wiceprezes LPP Dariusz Pachla uważa, że jest możliwe przekroczenie przez spółkę na koniec tego roku poziomu 300 mln zł zysku netto. Spółka szacuje, że w 2012 roku sieć LPP wzrośnie o 85 tys. metrów kwadratowych, czyli ok. 25 proc. Spółka spodziewa się wzrostu dynamiki rozwoju sieci w 2013 roku.

REKLAMA

Zdaniem wiceprezesa LPP szacowana wartość nakładów na rozwój sieci sklepów w 2012 roku wyniesie 180 mln zł.

Jego zdaniem, jeśli spółce uda się pozyskać kolejne lokalizacje dla nowych sklepów, szacowany wzrost sieci w tym roku może wynieść nawet ok. 100 tys. mkw.

"Wciąż poszukujemy nowych lokalizacji, które mogą zwiększyć nasze plany rozwoju. Ewentualne znalezienie i pozyskanie takich lokali może oznaczać, że powierzchnia naszych sklepów może wzrosnąć nawet o 100 tys. mkw. w tym roku" - powiedział.

Pachla poinformował, że spółka liczy na dalszy wzrost swojej sieci sklepów w Rosji i na Ukrainie.

"Do końca roku w Rosji powinniśmy mieć łącznie 160 sklepów, co oznacza przyrost ponad 70 proc. Nieco mniejszy wzrost w porównaniu do Rosji zanotujemy też na Ukrainie. Na tę chwilę nie planujemy wejścia na żadne nowe rynki" - powiedział.

Wiceprezes LPP powiedział, że nie wyklucza, że dynamika rozwoju sieci w 2013 roku będzie wyższa niż w 2012 roku.

"Myślę, że jest spora szansa, że w 2013 roku będziemy notowali większą dynamikę rozwoju sieci niż w tym roku. Planujemy zarówno dalszy rozwój i zwiększoną sprzedaż w ramach istniejących marek. Dodatkowo zaś, od marca przyszłego roku będziemy startować z nową marką" - powiedział.

"Start nowej marki nie wiąże się z dużymi nakładami finansowymi z naszej strony. Na tę chwilę prowadzimy kontraktację sklepów i przygotowujemy ofertę produktową" - dodał.

Spółka w raporcie kwartalnym podała, że zysk netto grupy LPP, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, w I kwartale 2012 roku wzrósł do 33,6 mln zł z 14,1 mln zł w I kwartale 2011 r. Konsensus rynkowy zakładał wynik netto na poziomie 30,4 mln zł.

Powierzchnia sieci sklepów wzrosła w I kwartale o 10,7 tys. m kw. Na koniec pierwszego kwartału GK LPP dysponowała 918 sklepami o łącznej powierzchni 354,2 tys. m kw.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA