PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W 2015 r. Vistula Group chce przekroczyć poziom 315 salonów

  • Autor: propertynews.pl
  • 18 mar 2015 09:26

W 2015 r. Vistula Group chce przekroczyć poziom 315 salonów

Vistula Group SA wypracowała w 2014 r. ponad 20 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Marka Vistula w porównaniu do roku poprzedniego osiągnęła 12,7 proc. wzrost sprzedaży oraz 18 proc. wzrost zysku operacyjnego ze sprzedaży detalicznej. W 2015 roku spółka zamierza uruchomić 14-16 nowych salonów własnych i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,2 tys. mkw. i przekroczyć poziom 315 placówek.

REKLAMA

Kanał online marki Vistula w roku ubiegłym wykazał prawie 40 proc.dynamikę wzrostu sprzedaży w stosunku do roku 2013. Marka Wólczanka zanotowała 12,6 proc.wzrostu wartości sprzedaży oraz ponad 30 proc. wzrost zysku operacyjnego w sieci detalicznej rok do roku. Dynamika wzrostu sprzedaży w kanale online tej marki wyniosła ponad 70 proc., czego efektem jest przekroczenie w całym ubiegłym roku poziomu 10 proc. udziału
w przychodach tej marki ogółem.

Marka Deni Cler zarządzana przez spółkę zależną DCG SA zakończyła rok 2014 stratą na poziomie 1,5 mln zł. - Poziom osiągniętego wyniku jest jeszcze daleki od oczekiwań, ale zdecydowanie lepszy niż ten osiągnięty w roku 2013. Jest to rezultat lepszej sprzedaży kolekcji jesień-zima 2014/2015 oraz podjętych działań restrukturyzacyjnych w obszarze obniżenia kosztów sprzedaży - komentuje Grzegorz Pilch, prezes zarządu Vistula Group.

W obszarze segmentu jubilerskiego w 2014 roku Visula Gropu kontynuowała trwający od II kwartału 2013 roku, pozytywny trendu wzrostu jego efektywności, widoczny w realizacji wyższych przychodów przy jednoczesnym zwiększeniu osiągniętego wskaźnika marży. W roku 2014 segment jubilerski uzyskał ponad 8 proc. wzrost sprzedaży i ponad 52 proc. wzrost zysku operacyjnego w stosunku do roku 2013.

W 2014 roku liczba salonów należących do Vistula Group liczyła 295 placówek o łącznej powierzchni sprzedażowej wynoszącej ponad 26 tys. mkw. W 2014 roku otwarto w ramach grupy kapitałowej 28 nowych salonów i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,6 tys. mkw.

- W roku bieżącym zamierzamy przekroczyć poziom 315 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego. W ramach planów inwestycyjnych na rok 2015 planowane jest uruchomienie 14-16 nowych salonów własnych i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,2 tys. mkw.

- W obszarze marek odzieżowych priorytetem będzie rozwój sieci detalicznej w ramach projektu franczyzowego marek Vistula i Wólczanka w mniejszych miastach o liczebności w granicach 100 tys. mieszkańców. W ciągu najbliższych dwóch lat zakładamy, że roczne tempo rozwoju sieci salonów
franczyzowych w segmencie odzieżowym powinno wynosić około 10 proc. całej powierzchni detalicznej sprzedaży marek męskich. Łączne nakłady finansowe w roku 2015 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych przychodowo i wizerunkowo
lokalizacjach wyniosą około 10 mln zł - mówi Grzegorz Pilch.

W bieżącym roku szczególnymi wyzwaniami dla Vistuli Group S.A. będą ochrona poziomu marży w obliczu gwałtownego umacniania się dolara amerykańskiego, w którym dokonywana jest istotna część zakupów towarów zarówno w segmencie fashion jak i jubilerskim, dalsza poprawa efektywności poprzez zwiększenie sprzedaży z metra kw. przy zachowaniu dyscypliny kosztowej, skuteczne przeprowadzenie pod względem organizacyjnym i prawnym wydzielenia marki W.KRUK oraz przywrócenie stabilnej pozycji finansowej marce Deni Cler - dodaje.

Kapitalizacja Spółki zbliża się do poziomu 400 mln zł, czyli najwyższej wartości od blisko 7 lat. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • Bruno 2015-03-19 19:37:10
    Statystyki wskazują, że znacznie ponad 1/3 przedsiębiorców nie zna instytucji, które mogłyby udzielić im pomocy w prowadzeniu biznesu. Oznacza to, że w razie niepowodzeń nie będą wiedzieli gdzie szukać wsparcia, prawdopodobnie nie są oni też zainteresowani optymalizacją i ulepszeniem swojej działalności, gdyż aktywnie nie poszukują zewnętrznych bodźców sprzyjających rozwojowi i budowaniu konkurencyjnej pozycji na rynku.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA