PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W 2015 roku sieć LPP urośnie o 20 procent

  • Autor: PAP
  • 07 lip 2014 08:59

Grupa LPP realizuje tegoroczny plan otwarć zgodnie z założeniami. Podtrzymuje, że przyrost powierzchni handlowej wzrośnie w tym roku o ok. 25 proc. W przyszłym roku tempo przyrostu sieci może być nieco niższe, na poziomie ok. 20 proc. - poinformował w rozmowie z PAP Dariusz Pachla, wiceprezes grupy.

REKLAMA

"Realizujemy plany otwarć zgodnie z założeniami. W pierwszym półroczu powiększyliśmy powierzchnię handlową o więcej niż połowę zaplanowanych na cały rok metrów. Otworzyliśmy 87 tys. m kw. powierzchni, w drugim półroczu pozostało do otwarcia ok. 60 tys. m kw. Podtrzymujemy, że przyrost sieci wyniesie 148 tys. m kw" - powiedział PAP Pachla.

W maju spółka obniżyła prognozowany wzrost powierzchni sprzedaży grupy w 2014 roku do 148 tys. m kw. ze 167 tys. m kw wcześniej. Tempo przyrostu sieci ma wynieść 25 proc. wobec 28 proc. prognozowanych wcześniej. Spółka zdecydowała się wtedy na rewizję planów rozwojowych w Rosji i na Ukrainie. Zamiast 73 tys. m kw. powierzchni otworzy tam 38 tys. m kw.

"Decyzja dotycząca ograniczenia tempa rozwoju na rynkach wschodnich nie wynika tylko z tego, że sytuacja gospodarcza i polityczna jest niepewna, ale przede wszystkim z tego powodu, że chcemy uzyskać tam bardziej korzystne czynsze najmu lokali. To czas, gdy warto wynegocjować niższe stawki" - powiedział Pachla.

Około 20 proc. przychodów grupy realizowanych jest na rynkach rosyjskim i ukraińskim. Z powodu niekorzystnego kursu rubla i hrywny wpływ tych dwóch rynków w złotych był w ostatnich okresach wyraźnie mniejszy niż rok wcześniej.

"Jeśli odłączymy kwestię walut, to na tych rynkach nic się nie dzieje. Nie widzimy wpływu na popyt na tych rynkach" - powiedział Pachla.

LPP podtrzymuje, że jesienią planuje otworzyć sklepy w nowych krajach: trzy w Niemczech, pięć w Chorwacji oraz jeden w Katarze.

"Najważniejszy jest rynek niemiecki. Jego wartość jest bardzo duża, około 10 razy większa od polskiego. Myślę, że pierwsze otwarcia będą jakimś doświadczeniem, które wykorzystamy przy kolejnych. Planujemy się tam rozwijać mocniej. Poszukujemy, negocjujemy już umowy na wiele kolejnych lokali. Trudno powiedzieć, ile będzie otwarć w Niemczech w przyszłym roku. Przewidywania są jednak dobre, możliwości są dość duże" - powiedział wiceprezes grupy.

Dodał, że na ten moment jest mało prawdopodobne, by spółka otworzyła w przyszłym roku sklepy na nowych zachodnich rynkach.

Łączna powierzchnia handlowa grupy może w przyszłym roku wzrosnąć o ok. 150 tys. m kw., podobnie jak w tym roku.

"Zgrubne plany przewidują zwiększenie powierzchni handlowej w przyszłym roku o wartość zbliżoną do tegorocznej, czyli ok. 150 tys. m kw. To oznacza tempo przyrostu sieci nieco niższe niż w tym roku, na poziomie o ok. 20 proc. rdr" - powiedział Pachla.

"CAPEX w przyszłym roku będzie porównywalny do tegorocznego, który jest na poziomie 390 mln zł" - dodał.

Na koniec I kwartału grupa dysponowała 1.334 sklepami o łącznej powierzchni 606 tys. m kw. LPP realizuje sprzedaż poprzez marki Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • PMW 2014-07-07 17:08:40
    A ilu podwykonawców w czasie tego "wzrostu" LPP nie dostanie od nich kasy i zbankrutuje>?

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.