PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W gastronomii nie ma wakacji. Jak utrzymać jakość?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 27 lip 2018 13:10

W gastronomii nie ma wakacji. Jak utrzymać jakość? mat.pras.

Trwający sezon wakacyjny sprawia, że częściej stołujemy się poza domem – najczęściej w stołówkach, smażalniach, restauracjach dostępnych w miejscowościach wypoczynkowych. W wielu przypadkach skala i tempo przygotowywanych posiłków mogą powodować obniżenie ich jakości, zarówno z powodu niewłaściwego przechowywania składników, produktów, jak i samego przyrządzania dań.

REKLAMA

Niestety, w Polsce od kilku lat notuje się coraz więcej zatruć pokarmowych. Jak wynika z aktualnych danych Ministerstwa Zdrowia jeszcze w 2014 roku w całym kraju odnotowano 9 734 zatruć pokarmowych, w 2015 – 9 859, zaś w 2016 – już 10 735. Najwięcej odnotowano przypadków salmonellozy – wzrost przypadków tej choroby w latach 2014-16 wyniósł niemal 20%.

Rozwiązanie problemu? Kontrole i wzrost konkurencji

W okresie wakacyjnym największy ruch w gastronomii generuje się w wakacyjnych kurortach. Nic więc dziwnego, że Główny Inspektorat Sanitarny w poprzednim sezonie letnim skontrolował niemal 5,5 tys. lokali, a jednocześnie zapowiedział, że w obecnym kontroli będzie jeszcze więcej, co pośrednio ma wymusić na właścicielach lokali czujność w zakresie przestrzegania przepisów.

Z drugiej strony, konkurencja wśród lokali gastronomicznych w Polsce rośnie. Według najnowszych danych „Małego rocznika statystycznego Polski 2018” w ciągu roku w kraju przybyło 1642 lokali gastronomicznych. To oznacza, że konkurencja rośnie i aby przyciągnąć klienta nie tylko nie można pozwolić sobie na wpadki, ale trzeba serwować wznieść swoje usługi na wyższy poziom. Standard to nie tylko zdrowe, smaczne posiłki, ale przede wszystkim przygotowane ze świeżych składników o jak najwyższej jakości.

Różne produkty, różna temperatura

Priorytetem jest utrzymanie prawidłowych warunków przechowywania produktów, dopełnienie norm GHP/GMP i HACCP. Dlatego też stworzenie profesjonalnego łańcucha chłodniczego z dostosowaniem warunków dla różnych produktów jest kluczowe.

- Różne produkty powinny być przechowywane i transportowane w różnych warunkach. Przykładowo lody powinny znajdować się w temperaturze poniżej - 18 ̊C. Z kolei rekomendowany przedział temperatur, w jakich powinny znajdować się świeże ryby oraz mięso to od 0° do 4° C. Każde podwyższenie temperatury prowadzi do intensywnego namnażania Listerii, groźnej bakterii, która podwaja swoją populację już co 6 godzin przy 10 ̊C – tłumaczy Jérémy Laurens, CEO firmy Blulog, której inżynierowie przygotowali autorski system monitoringu temperatury oparty na nowoczesnej technologii M2M.

Specjalne rejestratory stworzone przez polskich konstruktorów na bieżąco sprawdzają temperaturę w chłodniach i w przypadku odstępstw wysyłany jest alert. Szczegółowe dane zbierane są w raportach, co jest przydatne np. w przypadkach kontroli GIS. Nowoczesne technologie już stają się ważnym wsparciem gastronomii i trend ten w najbliższych latach powinien postępować – wyeliminowanie błędu ludzkiego pozwoli skutecznie stale podnosić jakość usług.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.