PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W.Kruk wypracował niższy zysk w 2012 roku

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 mar 2013 14:00

Przychody Grupy Vistula w segmencie jubilerskim (sieć W.KRUK) wyniosły w 2012 r. 156,6 mln zł i były wyższe od wyników zanotowanych w 2011 r. o ok. 3,4 mln zł (2 proc.). Jak podała firma w komunikacie, wzrost oparty jest na wynikach wypracowanych w okresie I połowy ub.r., gdyż w IV kwartale sprzedaż segmentu jubilerskiego wyniosła 51,5 mln zł i była o 2,8 mln zł (5,1 proc.) niższa rok do roku.

REKLAMA

"Gorsze wyniki sprzedaży związane są w głównej mierze z mniejszą sprzedażą zegarków, zwłaszcza w okresie grudnia 2012 roku" - podała firma w raporcie.

Zysk segmentu jubilerskiego w roku 2012 wyniósł 25,8 mln zł i był o 2,7 mln (9,5 proc.) niższy od zysku wypracowanego w roku 2011. 

Marża brutto w roku 2012 uległa obniżeniu do poziomu 50,8 proc. i była niższa od marży brutto osiągniętej w roku 2011 o 1,3 proc. "Spadek marży brutto jest wynikiem niestabilnej sytuacji na rynku surowcowym oraz walutowym, z którą mieliśmy do czynienia w II połowie roku 2011 oraz I połowie roku 2012" - czytamy dalej.

Jednocześnie dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji serii K Spółka dominująca znacząco poprawiła zatowarowanie w obszarze segmentu jubilerskiego, co dodatkowo zbiegło się w czasie z korzystnymi poziomami kursów walut w II połowie 2012 roku.

"Korzystny wpływ na poziom marży brutto częściowo jest widoczny w wynikach IV kwartału 2012 roku, gdzie jej poziom wzrósł do 54,2 proc. w stosunku do 52,8 proc. w IV kwartale 2011 roku" - wyjaśnia firma.

Wzrost kosztów operacyjnych segmentu związany jest ze wzrostem kosztów najmu w wynikających zarówno ze zwiększenia powierzchni sprzedaży oraz zmiany jej struktury (rosnąca liczba sklepów w centrach handlowych vs sklepy przyuliczne).

Sieć W.Kruk liczy dziś ponad 80 salonów. W sumie cała Grupa Vistula ma ok. 270 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA