PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W lipcu lepsze nastroje konsumenckie

  • Autor: PAP
  • 20 sie 2015 14:40

W sierpniu 2015 r. zarówno bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie poprawiły się w stosunku do lipca - podał w czwartek Główny Urząd Statystyczny.

REKLAMA

"Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 3,0 p. proc. i ukształtował się na poziomie -7,9" - napisano w komunikacie GUS.

Jak podał Urząd, wartości wszystkich składowych wskaźnika poprawiły się. Najbardziej wzrosły oceny dotyczące sytuacji ekonomicznej kraju, zarówno przyszłej, jak i obecnej (wzrost odpowiednio o 4,8 i 4,4 p. proc.). Dla pozostałych składowych odnotowano wzrost w granicach od 0,9 do 3,6 p. proc.

W porównaniu z sierpniem 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 11,6 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej poprawił się o 1,1 p. proc. i ukształtował się na poziomie -13,2.

"Składowe WWUK uległy różnokierunkowym zmianom. Wzrost wartości został odnotowany dla większości składowych - przede wszystkim dla wskaźnika dotyczącego przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 4,8 p. proc). Spadek odnotowano jedynie dla ocen dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia (spadek o 3,9 p. proc.)" - czytamy w komunikacie

W sierpniu br. WWUK osiągnął wartość o 11,8 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.

Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od minus 100 do plus 100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA